Az utóbbi hetekben nem volt túl sok oka az örömre azoknak a gamereknek, akik a Microsoft platformjain játszanak, ugyanis amellett, hogy a kiadó több, Xbox-játékokon is dolgozó belső stúdiótól megvált, a Windows-zal kapcsolatos terveiket is sok kétség övezi.
A rajongók aggodalmait az Xbox-részleg feje, Phil Spencer próbálta eloszlatni a rá jellemző optimizmussal, amire most talán minden korábbinál nagyobb szükség volt. Akadt például több játékos is, akit arról kellett meggyőznie, hogy a Microsoft nem tervezi, hogy kiszáll a konzolos szegmensből, hiába hozzák ki egyre több exkluzív sorozatukat Windows 10-re is. Spencer szerint az újabb PC-s nyitás csupán azt jelenti, hogy még több fejlesztő, még több játék és még több gamer kerül kapcsolatba a cég játékos termékeivel és szolgáltatásaival, ami azt is jelenti, hogy ők is elkötelezettebbek a gaming üzletáguk iránt.
@benedictm This is wrong. Xbox One is critical to our gaming future.
— Phil Spencer (@XboxP3) March 11, 2016
@genescoot I feel supported by Microsoft to continue to build our Xbox console business and to innovate in gaming.
— Phil Spencer (@XboxP3) March 11, 2016
@genescoot Thanks for that. I'm here to work on Xbox and grow what MS can do in gaming.
— Phil Spencer (@XboxP3) March 11, 2016
@Dooner44 More games, more developers, more players, more investment in our gaming business.
— Phil Spencer (@XboxP3) March 11, 2016
Természetesen szóba kerültek a bezárt stúdiók és a törölt projektek is, például az Xbox-részleg feje is elmondta, hogy személyesen ő is nagyon szerette a Fable-sorozatot, viszont sajnos nem minden projektjük végződik jól. Bár kitért arra, is, hogy a Microsoft oldalán feltüntetett stúdiókból sem csupán négy maradt, ahogy azt sokan látják, Spencer üzeneteiből az is látszik, hogy a jövőt nem annyira a belső stúdiókban látják (így látszólag nem is tervezik új csapatok felvásárlását), hanem a külső cégekkel való együttműködésben, mint például a Mojang, vagy éppen a Remedy. Az Xbox-főnök szerint ezt igazolják az Xboxra megjelenő játékok is, például kiemelte a valóban egészen sikeres Ori and the Blind Forestet, amivel kapcsolatban ismét elmondta, hogy nem érkezik PS4-re.
@JenniferRHurni I really wish every game we started ended successfully. Regretfully doesn't always happen. I'm sad as well, I love Fable.
— Phil Spencer (@XboxP3) March 11, 2016
@Steverulez @bones_no Math isn't right. I know there are logos on sites etc but overall Studios investment is healthy, imo output shows that
— Phil Spencer (@XboxP3) March 11, 2016
@bones_no @benedictm We should start with the games we build and if something happens it should be from the collaboration, like Mojang.
— Phil Spencer (@XboxP3) March 11, 2016
@captaingamepad @AnchormanV2 With the increase access studios have to console, we've seen a lot of new IP. Ori is good example.
— Phil Spencer (@XboxP3) March 11, 2016
@JohnLalinjaman Sorry, this is unlikely to happen. But it is available on Xbox One and Windows. I highly recommend playing.
— Phil Spencer (@XboxP3) March 11, 2016
Felmerült egy másik érdekes kérdés is, miszerint a Microsoftnak hagynia kéne, hogy a belső stúdiói (ha már ilyen kevés maradt) ne csak egy szérián dolgozzanak. De Spencer szerint a játékiparban manapság nem elterjedt, hogy egy stúdió egyszerre két projekten dolgozzon, sőt, inkább az ellenkezőjére láthatunk sok példát, amikor több csapat együttes munkájára van szükség, hogy befejezzenek egy-egy játékot. Ettől függetlenül ők nyitottak rá, hogy új ötletekkel foglalkoznak a csapataik, példaként erre a Rare-t hozták fel, akik a Sea of Thieves-zel egy egészen új dologgal próbálkoznak.
@Steverulez @bones_no @benedictm It's not that, today's games are huge efforts, there aren't many studios anywhere balancing 2 AAA games.
— Phil Spencer (@XboxP3) March 11, 2016
@benedictm @Steverulez @bones_no Exactly, it's almost the opposite in the industry, multiple studios working on one game is more the norm.
— Phil Spencer (@XboxP3) March 11, 2016
@Steverulez @bones_no @benedictm Teams can move between franchises, Rare is doing that. It's not something you force, team drives.
— Phil Spencer (@XboxP3) March 11, 2016
@MrXBob @ErchachoESP I have a ton of confidence in the progress Rare is making with @SeaOfThieves
— Phil Spencer (@XboxP3) March 11, 2016
A kalózos játékon kívül persze sok más egyedi projekt is szóba került, Spencer például beszélt a Gears of War 4-en dolgozó Coalitionnel is, akik jól állnak a munkával, ráadásul hamarosan híreket is kaphatunk a bétáról. Ehhez hasonlóan szerinte eddig jól néz ki a Scalebound és a Microsoft platformjai közül csak PC-re érkező No Man's Sky is, bár ez utóbbival még nem játszott. Végül szóba került a nem túl barátságosan fogadott Universal Windows Platform is, amiről Spencer azt mondta, a hamarosan megrendezésre kerülő Build rendezvényükön bebizonyítják, hogy tényleg egy nyitott platformot szeretnének építeni és hajlandóak hallgatni a fejlesztőkre. Ki tudja, talán innen érkeznek majd legközelebb azok a jó hírek, amikre nem csak a rajongóknak, de Spencernek is szüksége lenne.
@GearsViking Finished up, based on the community feedback seems like he's doing well. Thanks for the help.
— Phil Spencer (@XboxP3) March 11, 2016
@Scorptor @SpinningPl8tes Not bugging me and yes.
— Phil Spencer (@XboxP3) March 11, 2016
@genescoot Scalebound looks good. We want to give it the time it needs, very unique game for us, not like anything we've done in 1P before
— Phil Spencer (@XboxP3) March 11, 2016
@Joel_Creek I like Sean, I've known him for a long time. I'm glad game is coming to PC, I'm curious to play, I haven't played yet.
— Phil Spencer (@XboxP3) March 11, 2016
@PNF4LYFE It's not closed and yes, //build will be a good time for us to show we are hearing the feedback.
— Phil Spencer (@XboxP3) March 11, 2016
@BeetleComet I know, not a great week for me personally, takes a toll. I feel it like any other Xbox fan.
— Phil Spencer (@XboxP3) March 11, 2016