A Starfieldnek az eredeti bejelentés szerint 2022. november 11-én kellett volna megjelennie, de gondolom senkinek nem árulok el nagy titkot azzal, hogy nem nyúzzák tömegek a Bethesda Game Studios játékát lassan egy hete, mivel még májusban bejelentette a stúdió, hogy sem a Starfield, sem a Redfall nem jelenik meg idén.
Egyelőre hivatalos új megjelenési dátuma sincs a Starfieldnek, annyit tudunk, hogy az új cél a 2023-as év első fele lett. De miért kellett elhalasztani a játékot, ha korábban olyan biztos volt a dolgában a Microsoft és a Bethesda, hogy bedobták a megjelenés napját? Az Xbox divízió feje, Phil Spencer többek között erről is mesélt nemrég a The Verge-nek.
Spencer elmondta, hogy az Xboxnak volt már tapasztalata sajnos abban, milyen, ha egy játék túl korán jelenik meg - nem részletezte, hogy melyik elbaltázott startra gondolt, szóval ezen a téren bátran lehet találgatni. Szerinte igazából nem is lehet kérdés, hogy csúszik a megjelenés, ha elérik a fejlesztés során azt a pontot, ahol konkrétan világossá válik a csapatnak, a kitűzött dátumra nem tudják leszállítani azt a minőséget, amit szeretnének.
Hozzátette, hogy egy olyan hosszú ideig készülő, új IP esetében, mint a Starfield, egészen egyszerűen az a helyes döntés, ha megadják a kellő időt a fejlesztőknek a játék tökéletesítésére. Ugyanakkor természetesen minden ilyen döntésnek megvan a pénzügyi vonzata is.
A Starfield kizárólag PC-re és Xbox Series X/S konzolokra fog megjelenni valamikor 2023 első felében. Ti várjátok már?
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.