Nagyjából fél évünk van még a Sony és a Microsoft mozgásérzékelős vezérlőinek piacra kerüléséig, de a "támadásra" még mindig nem vagyunk felkészülve. Rengeteg a kérdés, értetlenkedés, találgatás és az ötletelés, hogy vajon miként fogják az új technológiákat a komolyabb játékokba beépíteni, és az állítólagos (ám könnyen megkérdőjelezhető) zsírégető hatásokon túl, pontosan miféle játékélményekre számíthatunk. Ezért is örülünk mindig, ha a játékipar valamelyik nagyágyúja okosságokat mond a Move vagy a Natal kapcsán.
Ezúttal Peter Molyneux, a Lionhead feje, és nem mellesleg a Microsoft Games Studios Europe kreatív igazgatója beszélt a Natal-ban rejlő lehetőségekről és a játékfejlesztők előtt álló kihívásokról. A nagy játékairól és sokszor bosszantó kijelentéseiről ismert veterán fejlesztő az OXM-nek adott interjújában elmondta, hogy számára a Natal azért jelent óriási kihívást, mert "annyira más". "Teljesen más, mint a korábban létező vezérlők, hiszen egyetlen gomb sincs rajta. Ez egyszerre jelenti az erősségét és a benne rejlő hatalmas kihívást. Egy olyan játék esetében, mint a Fable, számtalan dolgot lehet a Natal-lal csinálni."
No, de mire gondol? A jó öreg Peter így folytatja: "Az lenne a cél, hogy a játékos úgy érezze, részévé válik a játék világának. Nem szeretném, ha ebből ki kellene zökkenni, és holmi minijátékokkal játszadozni [van fejlesztő, aki errefelé menne - a szerk.], amik teljesen idegenek a Fable világától. Azt szeretném, hogy úgy érezzék, a Natal-t szervesen integráltuk a "világba", vagy ha úgy tetszik, kiterjesztjük vele a világot. Nagyon fontos viszont, hogy csak akkor szabad beépíteni egy játékba, ha konkrét célja van, ha nyújtani tud valamit, és tényleg szükségünk van rá."
Kíváncsian várjuk, milyen szerepet kap majd a Natal a karácsony körül érkező Fable 3-ban. Az mindenesetre dicséretes, hogy elzárkózik az eszköz öncélú alkalmazásától.