Miután részletekben, majd teljes egészében is kiszivárgott a Dead Space szérián edződött fejlesztők alkotása, végre elérkezett a premier napja, így már a vásárlók is fejest ugorhattak a Josh Duhamel által megszemélyesített Jacob Lee rémálomba illő kalandjába. Aztán sokan pofára is estek, mivel hamar kiderült, hogy kelleni fog pár patch, ami gatyába rázza a lehengerlően részletgazdag látványvilággal rendelkező sci-fi horrort.
PC-n a legrosszabb a helyzet, mivel a képfrissítési ráta ingadozása gyakran extrém mértéket ölt, és emiatt annyira akadozik a kép, hogy már-már játszhatatlan a The Callisto Protocol, mutatott rá a tőle megszokott alapos technikai elemzésben a Digital Foundry.
A PC-s verzió rajtja mindennek következtében pontosan úgy alakult a Steamen, ahogy várni lehetett. A hír írásáig 4298-an vették a fáradságot, hogy értékeljék a játékot, és bizony 68 százalékuk lefelé mutató hüvelykujjal jutalmazta a Striking Distance Studios munkáját. Az xboxosok valamivel jobban jártak, mert Series S-en nagyrészt stabilan hozza a 30 fps-t a The Callisto Protocol, Series X-en pedig a Performance mód teljesít elfogadhatóan, de akadnak kisebb ingadozások. A másodpercenkénti 30 képkockában maximalizált Quality mód viszont annyiban csalódást okoz, hogy csupán a ray tracinggel megtámogatott árnyékokat tudja felmutatni, a tükröződés hiányzik, de még így alatta marad a Series X teljesítménye annak, amit a platformok közti összevetés egyértelmű győztesnek számító PlayStation 5 nyújt. Ráadásul a Sony konzolján minden effekt a helyén van.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!
A jobb optimalizációra egyébként nem nagyon kell keresgélni a magyarázatot, ugyanis a marketingjogokkal rendelkező Sony nem volt rest saját mocap stúdióját, valamint a supportfeladatokat ellátó malajziai csapata és a Visual Arts Services Group mintegy 150 munkatársát átengedni a Striking Distance srácainak. Meg is lett az eredménye.