Miután nem épp a remélt reakciót váltotta ki a közönségből a Halo Infinite első gameplay prezentációja, az Xbox Game Studios megadta a 343 Industriesnek, valamint a vele együttműködő, a projektet támogató stúdióknak az ahhoz szükséges haladékot, hogy a PC-re, Xbox konzolokra egyaránt érkező, kvázi nyitott világú FPS új generációs játék benyomását keltse azokon a platformokon, amelyek kellően izmosak a feladathoz.
A fejlesztők azóta rendszeresen beszámolnak kisebb-nagyobb eredményeikről és a fejlesztési procedúra érdekességeiről a blogként is működő hivatalos oldal, a Halo Waypoint felületét kommunikációs csatornaként használva.
Itt bukkantak fel először a Halo Infinite grafikáját a korábbinál kedvezőbb színben feltüntető képek, amelyek a PC-s változatból származnak. Alex Le Boulicaut producer szerint az elmúlt hónapok fáradozásainak végre kezd meglátszani az eredménye: számottevően javult a grafika és a bevilágítás, mindennek pedig immerzívebb játékélmény a hozadéka. Biztosította továbbá a rajongókat afelől, hogy a többi platformon is nagy fokú vizuális részletességre törekszenek, nem csak PC-n.