Hirdetés

PC-exkluzív lesz a Far Cry 6-ban az a grafikai opció, amivel az új generációs konzolokat reklámozzák

|

A Ubisoft vezető programozója mesélt a nyitott világú FPS egyes változatai közötti eltérésekről.

Hirdetés

Villámgyors SSD-k miatt radikálisan lerövidült töltési idő, 120 fps, 4K, sőt 8K felbontás: a Sony és a Microsoft is ezeket a tulajdonságokat látta fontosnak kiemelni, amikor alig egy éve debütált konzoljaikat kellett népszerűsíteniük.

A felsoroltak közé tartozik még a hardveres ray tracing is. A fejlesztők a valós idejű sugárkövetést jellemzően arra használják, hogy a tükröződéseket és az árnyékokat minden korábbinál élethűbbé varázsolják. Miután ennek elég nagy az erőforrásigénye, cseppet sem meglepő, hogy olykor csak limitáltan (lásd: Forza Horizon 5 és Gran Turismo 7) használják.

Hirdetés

De az sem példa nélkül való, hogy egy-egy csapat úgy ítélje meg, a ray tracingből nem profitálna eleget ahhoz a látvány, hogy ellensúlyozni tudja a kompromisszum következtében takaréklángra csavart teljesítményt. Nem kizárt, hogy hasonló következtetésre jutott a Ubisoft Toronto, amikor PC-exkluzívvá tette az említett grafikai opciót a Far Cry 6-ban.

Stephanie Brenham vezető programozó a Wccfthech munkatársának adott interjújában világosan közölte, hogy sem PlayStation 5-ön, sem a Xbox Series X|S-en nem lesz ray tracing. Ehelyett arra fordították az új hardverek adta mozgásteret, hogy megcélozzák a 4K/60 fps kombót, méghozzá úgy, hogy közben ne kelljen kikapcsolni az olyan új játékelemeket, mint a dinamikus időjárás. Persze az Xbox One-os és PS4-es verziókhoz képest az új generációs kiadás így is fel tud mutatni egy sor vitathatatlan előnyt a felbontáson és a képfrissítési rátán túl: részletgazdagabb látvány, nagyobb látótávolság, élethűbb óceánszimuláció és nagy felbontású textúrák.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


PC-n ehhez hozzájönnek még a ray tracinggel megvalósított tükröződések és árnyékok, az FSR- és CAS-támogatás, az állítható FOV, az ultraszéles kijelzők támogatása, és persze nincs fps-korlát. Persze ahhoz, hogy minden egyes opciót aktiválhassunk, és közben ne váljék diavetítéssé a játék, megfelelő vas is kell, mint arra a közzétett Far Cry 6 gépigény rámutatott.

A Far Cry 6 október 7-én jelenik meg PC-re, PS4-re, PS5-re, Xbox One-ra és Xbox Series X|S konzolokra, valamint Stadiára és Amazon Lunára is.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)