Kevés olyan fejlesztőcsapat van ma a világban, mely olyan szerencsés körülmények között alakulhatott meg, mint a német Acony. Garázsfejlesztőkről már hallottunk, és a Crytek is amolyan családi vállalkozásnak indult, azonban az Acony olyannyira családi, hogy alulról a legtetejéig szinte csak a Herbst família tagjai alkotják. Hamarosan megjelenő játékuk a Parabellum, mely azon szimpatikus szokásokat követi, hogy ingyenesen lesz elérhető. No persze lassan a testtel, azért tudjuk már nagyon jól, hogy ennek az üzleti modellnek is van egy kisebb bökkenője, de lássuk csak miről is lesz itt szó.
Kántor szimatot fogott
Első ránézésre a Parabellum egy hétköznapi Counter Strike klónnak tűnhet, hiszen adott egy terrorista elhárító csoport és a gonosz szindikátus, akik egymással hadakoznak különböző pályákon, változatos feladatok teljesítésével cukkolva egymást. Ez a formula már számos multiplayer orientált FPS szerepében vált be, így a szórakozás garantáltnak mondható. Az újdonság azonban az lesz, hogy mindezt teljesen ingyen élhetjük át, amennyiben a Parabellum mellett tesszük le voksunkat. Az akár 15 játékost is felvonultató mérkőzések elején választhatunk a különböző fegyverek között így igényeinknek megfelelő felszereléssel vághatunk neki az ütközeteknek. A CoD-ból már jól ismert ranglétra is jelen lesz a játékban.
Tapasztalati pontjainkkal újabb és újabb fegyverek válnak majd elérhetővé, azonban annak érdekében, hogy ne kerüljünk össze csúcskategóriás gépkarabéllyal rohangászó profikkal, a random meccseken csak a képességeinkkel közel azonos játékosokkal ereszthetnek össze. Meccsek között egy fegyvermentes 3D pályán flangálhatunk, ahol haverkodhatunk vagy bajtársakat kereshetünk. Avatárunk avagy katonánk külsejét testre szabhatjuk, azonban a lehetőségek bizony limitáltak lesznek. Itt lép színre a valódi pénztárcánk, ugyanis ahhoz, hogy igazán egyedi kinézettel riasszuk az ellent, már fizetnünk kell. A cipőtől kezdve a zoknin át a karórát érintve egészen a sitykánkig bármit változtathatunk és egyedivé varázsolhatunk, amennyiben bankszámlánkról némi összeget átutalunk az Acony számára. Szerencsére fegyvert vagy bármi mást ami előnyhöz juttatna minket, nem fogunk tudni vásárolni, a mikrótranzakciókkal csupán a karakterünket tudjuk csinosítani. Annyi hatása azonban mégis lesz a játékmenetre, hogy azon játékosok akik perkálnak, gyorsabban tudnak majd szintet lépni, így hamarabb eljuthat az ember a nulláról a toligába. A fejlesztők elmondása szerint ha egész nap fenn vagyunk és játszunk, akkor semmit nem veszünk majd észre ebből. Azonban ha valakinek nincs ideje egész nap nyomulni, és hajlandó egy kis pénzzel hozzájárulni az élményekhez, az éppen ugyan oda juthat napi néhány óra játékkal, mint a nem fizető egész nap játszó gamer.
Itt hallgatnak ránk
Az Acony a Parabellummal azonban nem csak egy éppen felkapott játékot szeretne letenni az asztalra. A jövőben folyamatosan adnának ki frissítéseket a játékhoz, így az alap városi környezetet idéző pályák mellé sivatagos, dzsungeles és egyéb szórakoztató helyszínek is bekerülnének. Azonban frissítésként érkeznek majd újabb fegyverek is, és természetesen pénzért megvásárolható rucik a karakterekre. Fontos hangsúlyt kap a közösség, és bár nem konkrétan felhasználói tartalomról beszélnek az Acony-nál, de egy beépített visszajelző rendszernek köszönhetően a játékosok ötletei bekerülhetnek a játékba. Nem lesz azért zöld szőrős elefántormány puska, de egy felhasználó nemrégiben a gumibotot vetette fel, mint hiányzó eszköz, ez állítólag a későbbiekben be is kerül majd a Parabellumba. Ilyen feltételek mellett, a már jól bejáratott Counter Strike-os alapokkal és a látványért felelős Unreal Engine 3-al a fedélzeten a Parabellum mindenképpen egy ígéretes színfoltja lehet majd az online játékok világának. Első blikkre nem is mondanánk meg, hogy ezért nem kérnék el egy teljes játék árát, úgyhogy az ingyenessége csak ne riasszon el senkit.