Ki ne emlékezne a napokban az ötödik születésnapját ünneplő Painkillerre, amiben anno hosszú órákat öltük halomra az izéket, és nosztalgiával érezhettünk az olyan régi nagy klasszikusokra, mint a Quake, Doom, Duke Nukem, és hasonlók. A grafikájával, Havoc fizikájával és régmúltat idéző játékmenetével az alapjáték egy jó döntésnek számított, (és számít mind a mai napig), majd a két felejthető PC-s kiegészítőjével végleg kihalni látszott a játékstílus.
Szerencsére a Homegrown Games és a sógor JoWood az év végén egy vadonat új Painkiller epizóddal rukkol majd elő, aminek a megjegyezendő neve Painkiller: Resurrection.
Mint eddig minden Painkiller -ben, a Resurrection -ben is a Purgatóriumba kerülve, Menny és Pokol között rekedve kell bemutatkoznunk az ottaniaknak. A kérdés csak az, hogy ezúttal hogy kerülünk oda? Hősünk most Wild Bill Sherman, az épp küldetésen lévő CIA ügynök. Miután a likvidálni kívánt gazfickó kocsijának gyújtására kapcsolta bombát hirtelen észrevesz egy közeledő iskolabuszt. Ebben a pillanatban a célpont is megérkezik a gorilláival, akik azzal a lendülettel beszállnak a járműbe és elfordítják benne a kulcsot. Bill barátunk ekkor hiába ered meg sebesen, hogy mindezt megakadályozza, az autó, a busz, és Bill maga is a levegőbe repül. S hogy lelkén ártatlan áldozatok vére is szárad, hősünknek bizonyítania kell, hogy Paradicsomra érett.
Első kezünk ügyébe kerülő fegyver a sorozathoz hűen meglehetősen brutális. Egy alapból közelharcra való, forgó pengékkel felszerelt stukkerről beszélhetünk, ami másodlagos tüzelési módban kilövi a pengéket, s természetesen mindenkit megszab kicsit, akit megtalál. A pengék a ugyan így vissza is hívhatóak, vagy (ez még nekem sem tiszta) egy pusztító energiasugarat utána küldve tovább növelhetjük hatásfokát.
A Painkiller: Resurrection nem kíván változtatni a már bevált run.and-gun recepten, ugyanakkor a történeti szálat sem nélkülözi. A főbb jelentek cutscene formájába mesélik el, hogy akkor most mi van, de aki mélyebb mondanivalóra vágynak, azok rengeteg háttér-információt találhatnak majd a játék során összegyűjthető levelekből, hanganyagokból,
Az első Painkiller méltánytalanul elfeledett multiplayer része annak minden előnyével, fejlesztésével, tulajdonságával belekerül a Painkiller: Resurrection -ba, sőt! Előszür a sorozat történetében komplett kooperatív kampány mód is helyet kap a csomagban, hogy a haverokkal közösen, vállvetve építsük a hullahegyeket.
A megjelenítésért az eredeti PAIN Engine továbbfejlesztett változata felel ami a képek alapján sajnos nem tűnik annyira lehengerlőnek, igaz olyan fícsörök is megjelennek, mint a motion blur vagy a dynamic lighting. (Ha engem kérdeztek, akkor legjobb esetben is a NecroVision -ban látottakat kapjuk majd a Painkiller: Resurrection -ben is. )
Az új Painkiller várhatóan 2009 végén kerül majd a boltok polcaira, először PC -re, amit nemsokkal egy Xbox 360 port is követ majd. Várjuk szeretettel!