Az Overwatch-ról tudjuk, hogy alacsonyabb órajellel rendelkezik, mint a legtöbb multiplayer lövölde: más FPS-eknél általában 60 üzenetváltás történik a szerver és a kliens közt másodpercenként, de az Overwatchnál ez a szám eddig csak 21 körül volt. Ez annyit jelent, hogy a szerver lassabban tud válaszolni a játékosok cselekedeteire, ezzel késéseket okozva a játékmenetben.
Ezt a játék fejlesztői eddig különböző heurisztikákkal javították, amik a lassabb kommunikáció ellenére jól ki tudták számolni az üzenetek közt történt eseményeket, de a játékosok így is tapasztalhattak látszólag nem aktiválódó képességeket, falon áthatoló lövedékeket vagy furcsa elcsúszásokat az események megjelenítésében.
A Blizzard frissítésének köszönhetően azonban a jövőben a játék képes lesz másodpercenként 63 üzenetváltást is kezelni. Ezzel csökkenni fog az az idő, ami a cselekedeteink végrehajtása és a szerver válasza közt eltelik, sokkal pontosabbá és "érzékenyebbé" téve a játékot.
A frissítés nem fogja automatikusan azt eredményezni, hogy mindenkinél jobb lesz a játék, mivel a szerver sebessége mindig a klienséhez fog igazodni - ezért akiknek amúgy is lassú internetkapcsolata van, azok nem fognak javulást tapasztalni.
Az elkövetkezendő két hét alatt folyamatosan kerül bevezetésre a frissítés, így még nem tudhatjuk, hogy hazánk mikor kerül sorra. Egyelőre csak a PC-s játékosok tapasztalhatják a javulást, a PlayStation 4 és Xbox One tulajdonosoknak meg kell várniuk, amíg a Blizzard rájuk is kiterjeszti a támogatást.