Hirdetés

Overwatch - Jeff Kaplan szerint nagyrészt rendben van a játékegyensúly

|

Elég bátor kijelentést tett a fejlesztőcsapat feje. Jeff szereti a dive metát, és nem akar csak azért belenyúlni az egyensúlyba, hogy változzanak a hősválasztások arányai.

Hirdetés

Minden kompetitív multi játék ciklikusan működik. Jön egy frissítés, változnak a választott karakterek, változik a meta. Az Overwatch esetében annyira nem erősek a meta váltások, leginkább azért, mert Jeff Kaplan nem szereti csak a változtatás kedvéért piszkálni a játékegyensúlyt.

Most, hogy Doomfist bemutatkozott, és éppen nincs semmilyen nagyobb esemény, Jeff Kaplan benézett a fórumokra és elmondta véleményét az Overwatch frissítéseivel kapcsolatban.

"Úgy érzem, hogy most éppen nincs olyan hős, aki megtörné az egyensúlyt. Ez nem jelenti azt, hogy én személy szerint nem érzem úgy, hogy ne lenne gond ezzel vagy azzal a hőssel."

Az Overwatch rendezője szerint vannak olyan karakterek, mint Roadhog és Mercy, akikkel kezdeni kellene valamit, de egyik sem sürgősségi eset.

"Roadhogtól el kellett venni a 1 shot kombóját, de még így sem vagyok benne teljesen biztos, hogy ő rendben van. Mercy kapcsán is lesz egy kis agyalnivalónk. A feltámasztás egy nagyon erős képesség nem szórakoztató módon, amit se Mercy se az ő ellenfelei nem élveznek. De ez sem brutálisan fontos probléma azért."

Kaplan szerint az egyensúly megítélése fontosabb, mint maga az egyensúly. A meta szempontjából statikus profi meccsek miatt az emberek úgy érzik, hogy a játék lehetőségei nem változnak eleget. A Blizzardnak megvannak az eszközei, hogy változtassanak ezen, de Kaplan nem akar csak azért változtatni valamin, hogy a meta átalakuljon.

"A fejlesztőcsapatnak folyamatosan figyelnie kell az egyensúlyt és olyan változtatásokat kell hoznia, amik azért szükségesek, mert az adott hős nincs egyensúlyban a többivel. Csak azért piszkálni valamelyik karaktert mert őt éppen túl kevesen vagy túl sokan választják az nem egyezik az én egyensúlyról alkotott képemmel. Változtatni hősökön, melyek túl gyengék/erősek jó, változtatni hősökön szimplán azért, hogy többször vigyék el játékba őket kevésbé jó (szerény véleményem szerint)."

Ugyan a rendező tudja, hogy a játékosok azt szeretnék, ha a 25 karakter mindegyike választható lenne minden pillanatban, de ez nem fog így működni profi szinten. Az emberek azt hiszik, hogy csak azok a karakterek működnek, amikkel bajnokságokon játszanak, de ez nincs így, amit az is mutat, hogy mekkora az eltérés a Quick Playben és kompetitívben játszott karakterek között. Míg az utóbbi részlegben Anát viszik szinte mindig, addig QP-ben elő sem kerül.

Kaplan a "dive comp" (Tracer, Genji, Winston, és D.Va) kapcsán előkerült kritikákra is válaszolt. Szerinte nincs a dive metával semmi gond, mivel ezek komoly játéktudást igénylő összeállítások, amiket szórakoztató nézni.

A MOBA stílusú ban rendszer is felmerült, de Jeff annyit mondott, hogy hosszútávon nem tenne jót a játéknak, ha ilyen korlátok közé szorítanák a választás lehetőségét. Az Overwatchot szeretné szabadnak és szórakoztatónak meghagyni, éppen ezért sem erőltet változásokat, ha nem muszáj.

Ti mit gondoltok? Ez a jó irány?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)