Egyszerűen már lehetetlen nem észrevenni, hogy amikor mostanában botrányokról esik szó, akkor valahogyan szinte mindig a mikrotranzakcióknál vagy a DLC-knél kötünk ki. Önmagában egyik koncepció sem lenne rossz: sok cég a játékon belüli vásárlásokkal tartja fent magát a játékot, míg a DLC-k jó esetben jelentősen meg tudják hosszabbítani egy alkotás életciklusát a piacon. Ennek ellenére amennyire jó ötlet lenne mindkét dolog, annyira gyakran mellé tudnak lőni a fejlesztők, ennek pedig az egyik legnagyobb vesztese jelenleg egyértelműen a Payday 2-ért felelős Overkill.
Tavaly október környékén jelent meg a játékhoz a Black Market frissítés, amivel bekerültek a mikrotranzakciók a játékba, ami még nem is lett volna katasztrófa, ha a fejlesztők ne ígérték volna meg korábban, hogy nem fognak ezzel az eszközzel élni. A csapat idővel visszanyerhette volna a rajongók bizalmát, de sokak szerint egy egyszerű botlás helyett igazából a játék minőségbeli lejtmenetének csak az egyik lépése volt.
A promóciós események és tartalmak már egy ideje részét képezik a játéknak és míg általában ezeket olcsó reklámfogásként éljük meg, a Payday 2-nek sikerült jópofa dolgokat kikerekíteni ezekből a lehetőségekből. A Hotline Miami DLC, illetve a Chivalry fegyvercsomag is sikert aratott a rajongók körében, viszont sokan a humoros ötletek ellenére úgy éreztek, hogy valójában egyre inkább romlik a minősége a megjelenő tartalmaknak, épp ezért nem is olyan meglepő, hogy a Goat Simulatoros DLC híre hallattán csak ennyit tudtak reagálni a fanok:
Na, akkor nézzük is meg, hogy pontosan mi a probléma. Igazából hirtelen nem is tudom, hogy hol kezdjem. Kapásból az egyik gond, hogy ha egy kicsit visszagondolunk a fentebb részletezett botrányra és annak következményeire, akkor valószínűleg nem ez az első ötletünk arra, hogy az Overkill helyében hogyan nyernénk vissza a közönség bizalmát.
Viszont a leginkább zavaró dolog ebben az egészben még a legelszántabb rajongók számára is, hogy ez a bejelentés egyértelmű jele az Overkill végleges kreatív csődjének, legalábbis ami a Payday 2-t illeti. Az elmúlt időben sok kreatív kulcsfigura hagyta ott a fejlesztőcsapatot, így a közönség ebben a DLC-ben nem csak egy rossz üzleti döntést lát, hanem inkább kapásból az utolsó koporsószöget.
Arról amúgy még nem beszéltünk, hogy ez a DLC majdnem annyiba fog kerülni, mint maga a Goat Simulator, viszont nagyon nem is fogunk, mert akkor már tényleg agyvérzést kapok. Talán csak azt a közepesen kiábrándító megjegyzést tenném hozzá, hogy learázáskor még olcsóbb is volt a játék
Az a probléma, hogy egy ilyen játék tényleg a közösségén áll vagy bukik, a csapat pedig most a lehető leggyorsabban halad afelé, hogy végleg eljátssza a rajongói bizalmát. Ha a mikrotranzakciók bevezetése egy botlás volt, akkor az Overkill most konkrétan nagyobbat esett a lépcső tetejéről, mint Magdi néni a Barátok Köztben.