Mike Capps, az Epic elnöke - aki korábban már személyesen is ellátogatott hozzánk - elárulta, hogy hogy a stúdió pillanatnyilag öt projekten dolgozik, amelyek a fejlesztés különböző szakaszaiban tartanak.
A Gamescom keretében tartott előadása során a hallgatóság soraiból érkezett kérdésre válaszolta, hogy a projektek méretüket tekintve kisebb falatok, mint például a Gears of War. A stúdió létszámát nem növelték meg, ezért valószínűsíthető, hogy kisebb letölthető (XBLA, PSN, Steam), valamint mobil eszközökre szánt címekről van szó.
Mint elmondta, a cégeknek szükségük van kisebb címekre ahhoz, hogy finanszírozni tudják az igazán nagy projekteket. Nem teheti meg, hogy minden egyes játéknál kockára tegye az egész vállalkozást. Példaként a Homefrontot hozta fel, amiből milliókat adtak el, ám a THQ mégis szemrebbenés nélkül bezárta a játékot fejlesztő stúdiót. Alapvetően rossz véleménye van a konzolpiacot jellemző trendek alakulásáról, nem szeretné, hogy oda jussunk a végén, hog már csak Call of Dut, Halo, meg Gears of War létezik és senki másnak nincs pénze fejlesztésre.
Az öt projekt közül egyébként az egyik vélhetően a Shadow Coplex 2, a másik az Infinity Blade folytatása lehet. Nem kizárható ugyanakkor, hogy a DirectX 11-es támogatással felvértezett új Unreal motor képességeit prezentáló Samaritan techdemóból is lesz valami a jövőben, ha már egyszer játszható.
A legérdekesebb mondata azonban a következő volt:
"Klassz dolog újra a PC-t, mint vezető platformot megcélozni, és nem csak átiratok miatt."