Igaz, hogy most a The Last of Us Part II-t tolja jobban a Sony, de csak néhány héttel később érkezik a Ghost of Tsushima, az év másik nagy PS4-exkluzívja. Keveset láttunk belőle, keveset hallottunk róla eddig, de az eddig látottak és hallottak alapján hiszünk abban, hogy a Sucker Punch jó munkát végez - simán előfordulhat, hogy ez a játék lesz az nekik, ami a Guerrillának volt a Horizon Zero Dawn. A 18 perces bemutató során kiderült pár érdekesség, ezeket gyűjtöttük össze alább.
Könnyű szél visz tovább utadon
A csapat igyekezett minimálisra csökkenteni a HUD szerepét, így ha kijelölünk egy pontot a térképen, ahova el szeretnénk jutni, a gombnyomásra elsuhanó szél mutatja majd meg, hova kell mennünk, nem holmi béna indikátor a képernyő tetején. A távolban felbukkanó füstjelek bajba jutott embereket jelölnek, valamint ha felbukkan egy róka vagy madár, érdemes lehet őt követni, mert rejtett zugokat mutathatnak. Az elhagyott épületek feltérképezése szintén ajánlatos.
Kaszabolás, de ésszel
A harcok kimenetelét nem az dönti el, hogy elég gyorsan nyomkodjuk-e a támadás gombját, ennél sokkal nagyobb művészet lesz fejünket megőrizni. Ha találkozunk valakivel, kihívhatjuk párbajra, és 1 az 1 elleni harcban gyakhatjuk le akár egyetlen, jól időzített vágással. Figyelnünk kell arra, hogy ne pazaroljuk az energiát, és minden csapás találatot érjen. Ellenfelenként más harci póz lesz hatékonyabb, és egy jól időzített hárítással áttörhetjük a védelmet, majd egy szúrással pontot tehetünk a viadal végére. A kard mellett íjat is bevethetünk.
A valódi szellemek így csinálják
Az igazi kemények persze kiállnak ellenfeleik elé, és jó szamuráj módjára vágják le őket, de trükkös szellemek (tudjátok, Ghost of Tsushima a játék neve) lopakodva, ügyeskedve is rendet tehetnek. Elterelhetjük a rosszarcúak figyelmét, hogy aztán mögéjük osonva szúrjuk át a torkukat, vagy leugorhatunk tetőkről, hogy egyszerre több ellenféllel is csendben végezzünk. A füstbomba is hatékony eszköz lehet, illetve ha megmutattuk, hogy nem érdemes velünk szórakozni, a mongolokat megrémíthetjük. A közlekedést grappling hook segíti.
Öltöztetnéd megint
A testreszabás többről szól majd annál, hogy megtaláljuk a legcsinosabb gúnyát és a legmesszebbről látható sisakot. Ruházatunk választott játékstílusunkhoz igazítható, különböző elemekkel lehetünk jobb szamurájok vagy szellemek. Persze át is színezhetjük az egyes ruhadarabokat.
Mint egy japán festmény
Egyetlen modern játék sem ér semmit, ha nincs benne fotómód, pláne ha olyan gyönyörű, mint a Tsushima. Állíthatjuk majd a szél irányát, sebességét, megváltoztathatjuk, milyen levelek vagy egyéb objektumok szálljanak a szélben, és azt is, milyen zene szóljon, miközben alkotunk. Az ínyencek játszhatnak japán szinkronnal, a még komolyabb szamurájfilm-rajongók pedig fekete-fehérben.
Július 17-én belevághatunk majd a játékba, ami egyelőre egy törvénytelen japán Assassin's Creednek tűnik, de akár még több is lehet annál. Vagy kevesebb. Nem maradtunk kérdések nélkül, de reméljük, hogy hamarosan mindenre választ kapunk.
Nektek hogy tetszett?