A játékipar már csak úgy működik, hogy amikor valakinek sikerül előállnia egy új és népszerű recepttel, mi több stílust és műfajt teremt, akkor hirtelen mindenki hasonló alkotáson kezd el dolgozni, és kezdetét veszi egy öldöklő verseny, hogy még azelőtt kijöjjenek a saját verziójukkal, mielőtt túlszaturálttá válna a piac.
És még ez sem garantálja, hogy az adott cím megtalálja majd a maga közönségét, amely elég nagy, elég lelkes és elég kitartó ahhoz, hogy megtérüljön a befektetés.
A 2017-ben elrajtolt The Elder Scrolls: Legendshez nagy reményeket fűzött a Bethesda, ám nemhogy a trónjáról nem tudta letaszítani az akkor már három éve piacon lévő Hearthstone-t, a Blizzard gyűjtögetős kártyajátékénak tortájából sem sikerült akkorát kiharapnia, hogy legyen értelme a bővítésnek. 2019-ben már le is állt minden fejlesztés, a Bethesda pedig közölte nem jön több új tartalom, sem a játékosok által kért funkciók, de a szervereket belátható ideig még nem kapcsolja le.
Hogy ez a pillanat ilyen sokáig váratott magára, nagy valószínűséggel annak köszönhető, hogy a a játék Androidra és iOS-re is megjelent, de mostanra a jelek szerint a mobilos erősítés is elfogyott, mivel a stúdió megerősítette, hogy 2025. január 30-án leállnak a szerverek. A hátralévő időben új játékosok nem csatlakozhatnak (a Steamen már elérhetetlenné vált a The Elder Scrolls: Legends), aki azonban még időben beszerezte, a következő szűk három hónapban jelképes összegért, darabonként 1 aranyért fér hozzá a bolt kínálatához, illetve vehet részt a játékbeli eseményekben.