A Relic Entertainment a Sega teljes támogatásával komoly erőkkel dolgozik azon, hogy megalkossa minden idők legjobb Company of Heroes játékát, a Földközi-tenger medencéjét megcélzó harmadik rész esetében pedig minden adott ahhoz, hogy ez össze is jöjjön a csapatnak.
Az Essence 5 grafikus motor erejével, az élethűbb összecsapásokkal, a kibővített taktikai repertoárral és a vadonatúj dinamikus kampánnyal egészen új szintre emelődik a stratégiázás, ehhez azonban elengedhetetlen, hogy a játékmenet korhű és valósághű legyen, amennyire csak engedik a videojátékos keretek.
Az előző két Company of Heroes játékban is a koncepció részét képezték az amortizálódó, leomló épületek, és ezeket az elemeket a harmadik felvonás esetében sem szeretné nélkülözni a Relic, sőt: a cél, hogy megmutassa az egyes csatákban bekövetkező pusztítások mértékét.
"Az első dolog, amit az emberek észrevesznek majd a Company of Heroes 3 pusztításánál, az az, hogy mennyire valósághű."
- mondta el Patric Lopetrone, a fejlesztőcsapat egyik környezetért felelős művésze, aki szerint a legfőbb változás a valódi fizikai törmelékek esetében lesz megfigyelhető, ezek ugyanis valós geometriájú törmelékdarabokat eredményeznek majd, szemben az előző projektek FX-es megoldásával.
Lopetrone szerint a fizikát az épületek egészére alkalmazták, a realizmusra törekedve pedig a tüzérség által eltalált házak tégla-, habarcs- és vakolatzápor kíséretében robbannak fel. Az épületek jelentős mértékben megsérülhetnek, és végül romhalmaz válik belőlük. Az alábbi tesztvideókban ezeket láthatjátok a gyakorlatban is:
Konkrét megjelenési dátumot továbbra sem árult el a Relic, de várhatóan valamikor 2022 folyamán fog megjelenni a Company of Heroes 3, kizárólag PC-re (a Steamen keresztül).