A SullyGnome adatbázisa rendkívül hasznos, hiszen összegyűjti a Twitch csatornáinak adatait a nézettségi számoktól kezdve a növekedés mértékén át egészen a globális ranglistákig, ennek az oldalnak köszönhetően pedig hónapról hónapra nyomon tudjuk követni a magyar Twitch streamerek teljesítményét is. 2023 júniusában még a WeAreTheVR, eazykee és Fyrexxx (azaz Nessaj) trió állt az élen, akkor a top 50-ben még nyoma sem volt a 2okos névre keresztelt duónak.
Júliusban aztán komoly változás állt be: eazykee visszaszorult a hatodik helyre, a második pedig a 2okos lett, lehagyva ezzel Nessajt is. Azóta pedig még nagyobb elánnal törtek előre a főképp IRL streamekkel hódító srácok.
A 2okos két barátot, ICE-t és KDS-t jelenti, akik külön-külön már régebb óta készítettek videókat YouTube-ra (KDS 2015-ben, Icehavok 2017-ben indította el a csatornáját), azonban a formációval egyesítették erejüket, és lényegében a semmiből letarolták a Twitchet. Júliusban a második helyet 113 ezer megtekintett órával csípték el olyan IRL-tartalmakkal, mint a szabadulószobázás, az aquaparkozás vagy a tinderezés.
Az utóbbi két hét során aztán még nagyobbat mentek: a megtekintett órák száma 155 ezerre rúgott náluk, amellyel maguk mögé utasították a TheVR-t is - utóbbi 117 ezret tudott felmutatni. Ebben nem is Pisti és Jani visszaesése a meglepő, hiszen a statisztikák alapján minden júliusban megtapasztalható ez, hanem a 2okos ilyen mértékű feltörése, hiszen lényegében másfél hónap alatt lekörözték nézettségben Magyarország legnézettebb streamer-duóját. Elég csak megnézni, hogy az utolsó 14 napban közel 6477 volt a nézőcsúcsuk és 2290 az átlagnézőszámuk, ami a The VR esetében 3570 és 1679 volt.
Hozzávetőlegesen: a Twitch statisztikái szerint 2023 januárjában még átlagosan 173-an követték csak a 2okos streamjeit, aztán júliusban már 1300 fölé kúszott ez a szám, az augusztusi pedig várhatóan még több lesz.
A siker kulcsa valószínűleg a srácok által gyártott tartalomban keresendő: az IRL-streamek hiánypótlónak számítanak a magyar Twitchen, és azzal, hogy mindenféle valódi kihívásokat teljesítenek - például mennyi pénzt tudnak összegyűjteni Budapest utcáin 1 óra alatt, hogy aztán eladományozzák vagy meddig jutnak Magyarországon pénz nélkül -, de olyan hétköznapi dolgokat is csinálnak, mint hogy kihajóznak élőben vagy megkóstolják a világ legerősebb chipsét. Legutóbb a Sziget Fesztivált is végigközvetítették, szóval abszolút olyan figyelemfelkeltő és átélhető dolgokat csinálnak, amik mások, mint a sokadik játék-végigjátszás, ez pedig láthatóan sokakat vonz.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!