Kevesen számítottak arra, amit a Larian Studios alapítója, Swen Vincke az idei GDC folyamán meglépett: bejelentette, hogy nem áll szándékukban elkészíteni a sokáig lebegtetett Baldur's Gate 3 kiegészítőt, és a folytatásból sem kérnek, köszönik szépen. Mi több, a teljes Dungeons & Dragons franchise-nak búcsút intenek, mert a továbbiakban saját szellemi termékeikkel és új öltetek megvalósításával kívánnak foglalkozni.
Ugyanakkor még nem jött el a búcsú ideje, mint azt Vincke az amerikai IGN-nek megerősítette: a stúdió kezdettől fogva nagy hangsúlyt fektetett a közösség bevonására, a korai hozzáféréses időszakban bizalmat szavazó vásárlók visszajelzései is kellettek ahhoz, hogy a Baldur's Gate 3 minden idők egyik legnagyszerűbb játéka lehessen. És persze azóta is számos javaslattal, kéréssel, jogosan felmerült igénnyel álltak elő a rajongók, amelyekkel a Larian foglalkozni szeretne.
Ezek közé tartoznak például új, kimondottan a gonosz karakterek életútjához illeszkedő befejezések, amelyek Vincke szerint igencsak aljasra sikerültek. Biztos benne, hogy a játékosok elégedettek lesznek velük.
Arra viszont fel kell készülnie a Baldur's Gate 3 közösségének, hogy a stúdió figyelmét és erőforrásait a jövőben egyre növekvő mértékben kötik majd le az új projektek - figyelmeztetett az alapító. A későbbi frissítések kevésbé lesznek jelentőségteljesek, mint az eddigiek, egy idő után pedig már csak a bugok kigyomlálására fognak fókuszálni a fejlesztők.
Egyvalamit azonban mindenképpen meg akarnak valósítani a Hasbróval, a Sonyval és a Microsofttal szorosan együttműködve, mielőtt végleg elengednék a Baldur's Gate 3 kezét: jönnek a cross-platform, kurátori rendszerben kiválogatott modok. Vincke és csapata szeretné elérni, hogy a PC-re gyártott rajongói tartalmak közül minél többhöz hozzá lehessen férni konzolokon is.