A Doom-rajongóknak nem kell aggódniuk amiatt, hogy Doom: The Dark Ages esetlegesen lezárná a reboot-trilógiát - erősítette meg Hugo Martin, a játék rendezője. A 2016-os Doom és a Doom Eternal előzményeként szolgáló Doom: The Dark Ages tavaly júniusban mutatta meg magát először az Xbox látványos Summer Game Fest Showcase eseményén. Az Xbox egyik legjobban várt 2025-ös megjelenéseként a játék hatalmas figyelmet kapott, és nemrég az Xbox Developer Directen részletes betekintést nyerhettünk annak mélyebb mechanikáiba is.
A bemutató egyik fő fókuszpontja a harc volt, ahol a rajongók először láthatták a Doom Slayer új, középkori témájú fegyvereit, köztük egy buzogányt és egy fűrészfogakkal ellátott dobható pajzsot, amely parryzésre is használható. A Doom: The Dark Ages továbbfejlesztett glory kill animációi és az őrületes fegyverarzenálja is kiemelt szerepet kapott a bemutató során.
Egy külön előzetes eseményen Hugo Martin megerősítette, hogy a Doom: The Dark Ages nem a sorozat vége:
"Ez a játék nem azért készült, hogy valaminek a végét jelentse… Nem bánnám, ha ezt még hosszú ideig csinálhatnám."
Ez nagyszerű hír a Doom rajongóinak, ugyanakkor a Quake és Rage kedvelői talán kevésbé örülnek. A Quake az eredeti Doom játékokhoz hasonlóan ikonikus volt a '90-es években, és sokan reménykedtek egy 2016-os Doom-hoz hasonló rebootban. A Rage esetében azonban a helyzet más: a Rage 2 kritikai és kereskedelmi szempontból sem volt sikeres, így kevés esély van arra, hogy id Software ismét belevágjon a szériába.
Ami biztos, hogy a Doom: The Dark Ages május 15-én érkezik Xbox Series X/S, PC és PlayStation 5 platformokra, valamint az első naptól elérhető lesz Xbox Game Passon keresztül is. Az id Software egyelőre erre koncentrál, de a jövőben még sok Doom játékra számíthatunk.