Hirdetés

NVIDIA PhysX a gyakorlatban

|

Az AGEIA felvásárlása óta mindenki arra kíváncsi, vajon miként kivitelezhető grafikus kártyákon a fizikai gyorsítás.

Hirdetés

Az AGEIA februári felvásárlásakor még nem igazán lehetett tudni, hogy az NVIDIA mit is akar valójában kezdeni az átvett szellemi értékekkel. A technológiai magyarázatokat persze rögvest megkaptuk, ám a mezei felhasználók – köztük mi is – arra lettek volna igazán kíváncsiak, hogy mikor és milyen módon válik „kézzel foghatóvá” a dolog.

 

gtx280_naked.png

 

Nos, most hogy beindult a legújabb GTX kártyák dömpingje, nem voltunk rest bekérni pár darabot, hogy megvizsgáljuk, hol áll jelenleg az NVIDIA PhysX. Előzetes infóként annyit sikerült kideríteni, hogy készülőben a végleges meghajtó, valamint, ha netán megunnánk a GT200-as modellek tesztpadunkon történő ámokfutását, akkor akár egy 9800 GTX vezérlőt is kemény fizikai munkára foghatnánk.

 

nvidia_analyst_physx.jpg

 

Egy csöppnyi dilemmába estünk a teszt pontos menetét illetően, hiszen minél több programmal szerettük volna lemérni az NVIDIA PhysX áldásos hatásait. Igen ám, csakhogy a végleges eszköillesztő jövő hétre várható, amikortól elviekben az összes CUDA-képes GeForce kártyán engedélyezhető lesz a fizikai gyorsítás. Épp ezért úgy döntöttünk, hogy jelen írásunk amolyan első résznek tekinthető, és a valós, játékokban nyújtott fizikai teljesítményt egy következő cikkben taglalnánk. Remélhetőleg az NVIDIA nem késlekedik majd, illetve betartja az ígéretét, és akkor lehetőségünk nyílik megvizsgálni, miképp teljesítenek az egyes generációk és kártyacsaládok, ha PhysX számolásra kerül a sor.

 

ut3_physx_resize.png

 

Addigis jöhet a közkedvelt és egyben közutálatnak is örvendő 3DMark Vantage, mely processzor tesztjei közül az egyik kifejezetten a fizikai számításokra van kihegyezve. Tesztkonfigurciónk részeként egy Intel Core 2 Duo E8500 processzort választottunk, mely két magja és 3,16 gigahertzes órajele sok mindenre elég manapság. Fizika számolása esetén viszont már nem annyira virgonc, átlag Vantage CPU pontszáma 6400 körül alakul. Ehhez képest tessék nézni az NVIDIA PhysX hatását:

 

gtx280_physx_resize.png

 

Mindenki láthatja, hogy jócskán megnőtt a CPU pontszám, mondhatni ötszörös többletet kaptunk a kétmagos Core-hoz képest. Lejjeb az is látható, hogy a GTX 260 valamivel alacsonyabb számítási teljesítményre képes, mint 280-as társa, ám még így is jóval többet kapunk, mintha csak a processzorral végeztetnénk eme feladatot. Két, illetve három kártya esetén újabb csodát vártunk, azonban sajnos csalódnunk kellett. Hiába a kétszer-háromszor annyi számoló egység, nem történt számottevő változás, körülbelül egy ezressel nőtt a CPU pontszám mindkét típusnál.

 

gtx260_physx_resize.png

 

Mivel éppenséggel volt egy szabad GeForce 9800 GTX a tesztlaborban, ezért vele zártuk PhysX-es kalandozásaink első felvonását. Nemcsak önmagában lehet érdekes a kártya által nyújtott teljesítmény, hanem e technológia egy újabb összehasonlítási alapot adhat az új és a régi generáció összevetésekor. Kis bemelegítés után az alant látható számokat kaptuk:

 

9800gtx_physx_resize.png

Kellemes meglepetés ez a G92-es grafikus magtól, úgy tűnik, e fronton képes tartani a lépést az új GTX vezérlőkkel. Meglátjuk mire lesz ez elég a játékok esetén, illetve következő cikkünkben arra is választ keresünk, hogy az alapnak számító G80-as kártyákhoz képest mennyi pluszt tud nyújtani a G92-es variáns. Van egy sejtésünk erről, de egyelőre nem lőjük le a poént. :)

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)