Sokáig az sem volt tiszta, mivel is fogjuk elütni az időt a No Man's Sky gigantikus méretű világában, viszont a történetről még ennél is kevesebb szó esett. A Hello Games legújabb videójában (itt fent) arról beszélnek, hogyan képzelik el új játékuk sztoriját és narratíváját.
A No Man's Sky nem a megszokott, lineáris történetmesélést alkalmazza, nem lesznek átvezetők, minden játékosra eltérő kaland vár.
A megszámlálhatatlan bolygó felfedezése közben látható dolgok okkal vannak ott, a különböző épületeken észrevehető, melyik idegen faj építette meg őket.
A fejlesztők azt szeretnék elérni, hogy az univerzumuknak meglegyen a maga történelme, az azt felépítő komponenseknek pedig a maga története. Ezek a történetek úgy kristályosodnak ki, ahogy felfedezed a világot, ahogy idegen lényekkel társalogsz, és ahogy rejtélyes kőtömbök írásait tanulmányozod.
Dave Gibbons, (a Watchmen képregény egyik megalkotója) és James Swallow, (a Deus Ex: Human Revolution és Star Trek történetek írója) együtt dolgoztak a No Man's Sky világában játszódó képregényen, amit eredetileg különálló alkotásnak terveztek, aztán úgy döntöttek, a játékhoz adják.
A Hello Games játéka, a No Man's Sky júniusban debütál.