A No Man's Sky az elmúlt néhány év egyik legjobban várt játéka volt, ami végtelen kalandokat ígért, de mégis egy üres tech demónak bizonyult. Ennek ellenére a program maga egy technikai csoda, amit a 3DGameDevBlog elemezője is kifejtett.
A jelentés nagyon hamar belemegy a programkód részleteibe, és tisztán látszik a leírásból, hogy jóval több van a motorháztető alatt, mint amit mi láttunk a játékból.
"Egy nagyon okos és elegáns folyamat dolgozik a háttérben, amit a csapat művészei nagyon könnyedén tudnak bővíteni. Sőt, minden új darabka, amit hozzáadnak a motorhoz exponenciálisan növeli a lehetséges kombinációk számát" - írja Greg Waste, a blog szerzője.
A posztjában azon is ámul egy sort, hogy a kód milyen ügyesen megoldja, hogy az egyes modell darabok nem állnak össze jellegtelen csont/bőr halmazzá.
Emberünk egyébként tudja, hogy miről beszél. Korábban már készített modellek exportálásához használható alkalmazásokat a FIFA, NBA2K, és Shadow of Mordor címekhez is, illetve ő dolgozik most a No Man's Sky Mods oldal modellnézegetőjén.
"Amennyire én tudom kettő vagy három ember dolgozik a modelleken. Az elképesztő dolog ebben az egész procedurálisan generáló kódban, hogyha megdupláznák a művészek számát, akkor a játék tartalmi több százszorosára nőne. Ez önmagában mutatja, hogy az NMS motorjának csodálatos lehetőségeit."
Hasonlóan dicsérte emberünk az animációkat, bár azt bevallotta, hogy azzal nem foglalkozott annyit, mint a játék többi részével. Azt sem tagadja, hogy bár a No Man's Sky egy technikai csoda, játékmenet szempontból vannak problémái. Szerinte ezek a hiányosságok mind a Sonyhoz vezethetők vissza.
"A játék, amit kaptunk közel sincs egy kész termékhez, és a motorháztető alatti képességek 80 százalékát sem használja ki a program jelenleg. A fájlok vizsgálatából ez kristálytisztán látszik. Közelebb áll egy tényleges tech demóhoz, mint valódi játékhoz. Ugyanazt az élményt leszállítani PC-re és PS4-re egyszerűen elpusztítja ezt a játékot, és az, hogy a srácoknak valószínűleg alsó-kategóriás gépeken is futtathatóvá kell tenniük még inkább megcsonkítja."
"Én személy szerint számítok tartalmi frissítésekre, rengeteg frissítésre. Meg tudom bocsájtani a HG legtöbb hibáját a megjelenés körüli gondoktól, az árazáson át, a kommunikáció hiányáig és a hiányzó funkciókig (személy szerint le se szarom a multit), de amit nem tudok elfelejteni az az, hogy egy ilyen súlyos megjelenés előtti helyzetben, mint a fokozott nyomás és a sürgetés, legalább a játékmotort nem fejezték be teljesen. A modderek éppen azzal foglalkoznak, hogy ezzel a motorral egy színesebb, gazdagabb tartalmi hátteret nyújtsanak, és egyébként többnyire sikerrel is járnak, szimplán azért, mert a motor igenis sokkal több mindenre képes, mint amit most mutat."
Azzal mind tisztában vagyunk, hogy egy nagyobb PlayStation 4 cím ára mindig 60 euró körül mozog. Nem kell hozzá mély technikai analízis, hogy rájöjjünk miért került a játék annyiba, amennyibe, és tekintve, hogy a fejlesztők a PC-s verzió megjelenésének napján is az utolsó utáni simításokat végezték, nem nehéz kitalálni, hogy nem ők akarták kiadni a játékot olyan állapotban, amilyenben megjelent.
Az tisztán látszik, hogy van mit kihozni a No Man's Skyból, és folyamatos tartalmi frissítésekkel ez a program tényleg egy izgalmas kalanddá válhat. Csak reménykedni tudunk, hogy a fejlesztők nem fogják otthagyni a félkész gyereküket, és kihozzák belőle a maximumot.