Hirdetés

Sean Murray: nem álltunk készen a No Man's Sky-t övező hype-ra

|

A Hello Games csapatát és a No Man's Sky fejlesztését vezető Sean Murray egy érdekes előadást tartott a GDC-n az űrszimulátor fejlesztéséről, amiben a technikai részletek mellett kitért az irányíthatatlanná vált hype hatására is.

Hirdetés

Bár a játék megjelenése előtt az egész gamer társadalom figyelmében fürdőztek, az utóbbi időben a No Man's Sky-t fejlesztő Hello Games egyáltalán nem élvezi a rájuk szegeződő tekinteteket. Ezzel együtt a csapat kilátogatott a San Franciscói Game Developers Conference-re, ahol egy érdekes előadást tartottak  játékról.

Sean Murray egész pontosan a játék mögött álló díjnyertes technológiáról beszélt "Matematikával épült világok" címmel, de ennek kapcsán kitért személyes élményeire is a játék fejlesztésének kezdeti szakaszáról.

"Csak szerettem volna írni valami egészen újat. Elsősorban önző okokból, mert szerettem volna új dolgokat megtanulni, úgyhogy elkezdtem megírni a motort, ami tudta ezeket a dolgokat. (...) És ez szórakoztató volt, nagyon is, és egy ideig abból állt az életem, hogy minden este és minden hétvégén, miután hazamentem az egész napos programozás után, nekiálltam tovább írni a saját kis motorom és ezzel nagyon jól elvoltam."

A No Man's Sky készítője ezzel kapcsolatban kiemelte, hogy szerinte egy-egy játékmotor elkészítése valódi mesterség és utálná, ha "mindannyian az Unrealt használnánk". De miután a saját technikai érdeklődéséből végzett munkából konkrét játékprojekt lett, Murray elmondása szerint megfordult velük a világ.

"És akkor bemutattuk, kiadtuk az első trailert és onnantól olyan érzés volt, mintha a kilövés után akartunk volna megépíteni egy űrhajót, ami egyenesen a Nap felé tart, úgyhogy az arcunkról kezd leégni a bőr. Onnantól olyan volt, mintha egy hullámvasúton ülnénk. De a kezdetekben tényleg csak egy hobbi volt, amit nagyon élveztem"

- mondta az előadás alatt a No Man's Sky ötletgazdája.

Később kitért több másik hibára és nehézségre is, ami a fejlesztés alatt rájuk várt, például elmesélte, mennyire lehetetlennek tűnt a szinte végtelen számú lehetséges bolygó tesztelése, vagy hogy mennyire alulbecsülték, hány játékosuk lesz a megjelenéskor. Úgy saccolták, valahol az Inside háromezres és a Far Cry Primal 14 ezres egyidejű játékosszáma közé esik majd a No Man's Sky, ehhez képest PS4-en és PC-n külön-külön is negyedmillióan estek neki a játéknak.

Ezzel együtt Murray előadása nem volt végig pesszimista, kitért például arra is, hogy tovább fog finomítani a játék tájait generáló rendszeren, ahogy egy Hello Labs című programot is indítottak, amiben procedurális generáláson alapuló projekteket karolnak fel. A GDC- előadás után viszont a további interjúkra vonatkozó kéréseket elutasította, hiszen szerinte sok újdonságot nem tudna hozzátenni a No Man's Sky körüli diskurzushoz. Viszont a jövőbeli projektjei kapcsán elmondása szerint szívesen nyilatkozik majd Murray, csak szívből remélni tudjuk, ezúttal okosabban teszi majd.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)