Sean Murray, a játék rendezője még 2014-ben mesélt nekünk a No Man's Sky-ban lévő lehetőségekről a játékosok közti interakcióra. Persze ez már régen volt, és azóta a Hello Games többször is hangsúlyozta, hogy a játék nem a multiplayer elemekre akar építeni, mivel a galaxis hatalmas mérete miatt amúgy is kicsi esélye van a játékosoknak találkozni.
Azt azonban csak most értettük meg, hogy mit is jelent Sean tweet-je a játék megjelenése előtti napról:
"Csak hogy tisztázzuk a dolgot - a No Man's Sky nem multiplayer játék. Ne ezt az élményt keressétek benne."
Tegnap este, amikor egy streamer egy másik streamer által felfedezett bolygóra szállt le, rögtön felmerült benne az ötlet, hogy alkalmat kerítsenek a játék első találkozására. Felkereste a másik játékost, megegyeztek egy űrállomásban, majd mindketten elindultak arra.
Az eseményt mindketten streamelték, így a nézőkkel együtt lepődtek meg, amikor kiderült, hogy bár egy helyen vannak, nem látják egymást. A két képernyőn ráadásul az idő se egyezett meg: az egyik játékos nappali fényben, míg a másik éjszaka állt a bázis előtt, ami arra utal, hogy valószínűleg különböző szerveren lehettek.
Azt már korábban megerősítették, hogy a PlayStation 4-es és a PC-s szerverek különbözőek lesznek, így az eltérő platformokon játszó emberek nem találkozhatnak egymással, azonban az egy platformot használókról eddig nem derült ki, hogy nem csak "kicsi a valószínűsége" annak, hogy egymásba ütközzenek.
A két streamer azonban még tovább próbálkozik, közben pedig Sean is nyilatkozott a dolog kapcsán: a fejlesztőket is meglepte, hogy két játékosnak már az első nap sikerült egymásra találni, és azt tartják valószínűnek, hogy csak a játék indulása környékén jellemző szerverproblémák miatt nem láthatták egymást. Arról azonban nem árult el többet, hogy rendes esetben minek kellett volna történnie, úgyhogy kénytelenek vagyunk megvárni a következő találkozást, hogy ezt megtudjuk.