Ritka, hogy akkora hype vesz körül egy játékot, mint a No Man's Sky esetében, az pedig még ritkább, hogy egy ilyen játék végül felér a lehetetlen elvárásokhoz. Sajnos a Hello Games alkotása is így járt, ezt pedig most már a statisztikák is alátámasztják.
Érdekes problémára mutatott rá a No Man's Sky, hiszen az űrszimulátor példájából nagyon jól látszik, hogy míg a fejlesztők gyakran esnek abba a hibába, hogy álmokat kínálgatnak, addig a játékosokkal is sokszor előfordul, hogy végül az elvárásaikért fizetnek, ez a két dolog pedig újabban sajnos egyre ritkábban találkozik félúton.
A játékfejlesztőknek óvatosan kell egyensúlyoznia, amikor reklámozzák a játékot, hiszen ha minden poént lelőnek, akkor elvész a meglepetés, viszont ha túl titokzatosak, akkor a rajongók a képzelőerejükre fognak hagyatkozni és végül egy olyan játékot kezdenek el várni, ami soha nem fog megjelenni. Az persze megint más kérdés, hogy mi történik akkor, ha nincs mit eladni, hiszen a No Man's Sky kapcsán talán a leggyakoribb kritika az, hogy a játék üres, így pedig már könnyű elképzelni, hogy a Hello Games miért esett át a ló túloldalára a misztifikálást illetően.
Szerintem már valamennyire az elejétől kezdve látszódott, hogy a No Man's Sky egy nem mindenkinek való rétegjáték lesz, viszont a csapat ennek ellenére még is a mainstream közönségnek próbálta eladni, ennek az eredménye pedig nagyon meglátszik a frissen kikerült statisztikákon. Megjelenésekor PC-n nagyjából 212 ezer ember ugrott bele a kozmikus kalandba, viszont mostanra már csak alig 20 ezer játékos tartott ki mellette.
Nyilván minden nagy játékkal megesik, hogy sokan ráunnak és elveszti az első lendületet, de a 90 százalékos csökkenés azért egy kicsit erős és ebből is jól látszik, hogy mennyire nagy rizikót vállal az ember, ha álmokból épít várat.
Ti toljátok még a No Man's Sky-t?