Hirdetés

NHL 2005

|

"Ez csak egy újabb rész" – mondhatja a kívülálló minden évben az NHL legújabb fejezetére, azonban már a legelső, őskonzolos változat óta megtanultuk, hogy a program minden évben sokat fejlődik, okosodik. Nem volt ez másként idén sem.

Hirdetés

Nemrég egy ismerőssel azon csevegtünk, mit lehet még fejleszteni manapság egy olyan játékban, mint az NHL. Szerinte semmit. Én úgy gondoltam, hogy igencsak sok fejlesztenivaló van ahhoz, hogy az igazi jégkoronghoz minél inkább hasonlítson, megőrizve a játszhatóságot és az élvezeti faktort. A vita akkor döntetlennel zárult, pedig ha tudtam volna, mi is lesz az NHL 2005

-ben…


On The Ball Control
Most nem a FIFA-ról van szó, hanem az NHL-ről, ezért az újonnan bevezetett, On The Ball Controlra igencsak hasonlító rendszert másképp nevezik, Open Ice Controlnak (arról nem is beszélve, hogy hokis játékról lévén szó, itt nincs is labda, hanem korong van – ugye). Ennek segítségével, ha leadtuk a korongot, meg tudjuk őrizni a kontrolt a továbbkorcsolyázó játékos felett. S ha tisztán állunk, visszakérhetjük a korongot, sőt megmondhatjuk az MI által irányított játékosnak, hogy lőjön. Nagyon mókás :D No persze a rendszer azért ennél többet is tud, hiszen támadásban – ha megcsapdáznak – segítséget hívhatunk, védekezésben pedig akár két védőt küldhetünk egy támadóra (ez amilyen hasznos, olyan rizikós is lehet, hiszen így valaki üresen marad, viszont ketten nagyobb eséllyel szerelik a támadót). Szóval taktikai fegyverzetünk igencsak kibővült, ami igen dicséretes. Ehhez természetesen egy csomó új korongvezetési trükköt is fejlesztettek, mert hát anélkül semmit sem érne az egész. Az egész valahogy jobb lett, hiszen tavaly elég sok gond volt a korongkezelési rendszerrel.


Ahol kötelező ütközni
Már az NHL 2004
-ben is igen fontos volt az ütközés (ott talán túl is volt spilázva kicsit), a 2005-ben pedig még inkább fontos szerep jut ennek az alapvető védekezési formának, hiszen ha ütközni tudunk a támadóval, akkor ő már el is veszti a korongot, és megszűnt a gólveszély. Sikerült ezen is javítani, hiszen az előző változatban aránytalanul sok bodicsek volt: néha lehetetlen volt a kapu közelébe jutni, hiszen az ellenfelek semmi mást nem csináltak, mint aprítottak minket. Ez nemcsak frusztráló volt, hanem egyben irreális is. Mostanra ezen is sikerült javítani, hiszen most már előfordulhat, hogy sikerül tisztára játszani valakit, esetleg üres helyre korcsolyázni anélkül, hogy fel ne löknének. Nagyon érdemes figyelni, hogyan helyezkednek a csapattársak: intelligensen próbálnak szabad területre korcsolyázni, illetve a szélekre helyezkedni, így szinte mindig van megjátszható ember, ha passzolni akarunk. Jó példa erre az az emberelőnyös helyzet, amelyet góllal fejeztem be: elvittem a kapu mögé a korongot, ahol jobbra bemozdulva elmozdítottam a jobb oldali bekket, majd balra korcsolyázva a bal oldalit is. A centerem ott maradt egyedül, bepasszoltam neki a korongot és kapásból a hálóba lőtt. Viszont arra számítsunk, hogy a palánkra simán felnyomnak a védők, sőt nemcsak ütközni fognak, hanem igyekeznek megcsapdázni minket, hogy el is vegyék a korongot.


Csak suhanunk a korcsolyánkon...
Érdekes újdonságra figyeltem fel az NHL 2005
kapcsán. Ugyanis eddig ahhoz szoktam hozzá, hogy a játékosok folyamatosan korcsolyáznak, még akkor is, amikor teljes sebességgel suhannak, ami igencsak nevetséges, hiszen a valóságban ilyenkor a játékosok siklanak a korcsolyákon. Szerencsére idén már szépen, túlmozgás nélkül repesztenek a fiúk, ez pedig igencsak növeli a játék realitását, ami nagyon fontos. Másik dolog, ami szintén igen fontos, az a játékosok helyezkedése. Ebben az évben nagyon sok erőfeszítést végzett az EA Sports azért, hogy mindenki tudja, hol a helye. Így a helyezkedésnél mind a korong, mind saját pozíció alapján is dönt a mesterséges intelligencia, mit tegyen a játékos. Ha létszámfölényben támadunk, akkor másképp helyezkednek a védők, mintha ők vannak többen. Ugyanígy, ha a kapusunknál a korong egy védés után, a két hátvéd azonnal a két szél felé sprintel, hogy megjátszható legyen, és a korong kikerüljön a kapu előteréből. A leshatáron korcsolyázó szélső hasonlóan jól reagál arra, ha keresztbe korcsolyázunk: igyekszik elvinni a védőt előlünk úgy, hogy közben szabad területe maradjon arra az esetre, ha passzolnánk. A védekezésben sokat segít a hátrafelé korcsolyázás, ezt a mozdulatsort egyébként eléggé feljavítottak: az MI eldönti, milyen testhelyzet a legmegfelelőbb az adott helyzetre, így a védő hátrafelé korcsolyázva sokkal jobban tudja felvenni a rárobogó támadót. Akár testi kontaktust, akár ütőfelszedést akarunk alkalmazni, több esélyünk van reagálni, ha testtel szemben vagyunk a csatárral. Mindez a továbbfejlesztett helyezkedéssel elég jó esélyeket adhat a védekezésben.
Viszont egy dologra figyeljünk: amikor a kapu mögé vittük a korongot, a kapus elvileg helyezkedik rá, de nem figyel hátra, így egy gyors visszafordítással a kapuba kanalazhatjuk a pakkot. Ezt hibának veszem (ha én kapok ilyen gólt), de örülök neki (ha én ütöm). Apropó kapus: ezek a mostani kapusok imádnak elfeküdni, ha gólhelyzetben rájuk visszük a korongot. Gyakoroljuk sokat, hogy kell a korongot megemelni :D


"@i mind egyéniségek vagyunk! – Én nem!" (Brian élete)
A legnagyobb újítás ebben az évben: eddig csak kis logók jelezték, ki milyen típusú játékos. Most azonban szinte mindenki saját egyéniséget kapott. Aki elegáns, az kerüli az ütközést, pengén cselez. A drabális védő nem lacafacázik, odaver egyet simán. Jellemző, hogy a Calgary–Philadelphia meccsen Keith Primeau legalább háromszor került verekedésbe valamelyik Flames-játékossal, hiszen elég volt csak kicsit provokálni őt, máris jött a bunyó. Többet ült a büntetőpadon, mint amennyit játszott. Nem árt tehát megismerni, kinek milyen a természete, hiszen ettől a csapat teljesítménye is függ.

I want to play free!
Apró ferdítés a híres Queen slágerre utalva, azonban az új játékmód, a Free4All maga a móka és a kacagás. Itt arról van szó, hogy maximum négyen egykapuzhatunk szabadon úgy, hogy mindenki egymás ellen van. A poén ebben az, hogy multiban iszonyat jó buli, hiszen csak a kapust kontrollálja az MI, négyen egymás ellen eddig semmilyen hokiban nem lehettünk. A két játékmód (ki ér el előbb megadott számú gólt – 5-10-15, vagy ki üt több gólt adott idő alatt – 2-5-10 perc) biztosítja azt, hogy bárkit odaültethessünk a gép elé egy kis mókázásra. Arról nem is beszélve, hogy gyakorlásnak is nagyon jó. Mivel ez egyfajta edzés utáni ökörködés, így csak a félpályán játszódik, így már a kidobott korongért is meg lehet küzdeni. Nagy FUN!


Nem minden arany...
...kivéve persze a legjobb góllövő sisakját a Free4All-ban. Természetesen a továbbfejlesztett és okosabb Dynasty mód is említést érdemel, illetve az a néhány bosszantó hiba, ami elkerülhetetlen. A menürendszer elég nehézkes, kivették a Start Match gombot, így meglehetősen sokáig kell bénázni, ha játszani akarunk. Sajnos az EA Trax logó itt is takarja a Back gombot (lásd FIFA 2005), viszont a közönség végre nem palacsinta, csak egyelőre úgy 20 ember jár összesen 20 ezer példányban meccsre. De értékelem a javulást! A kommentár és a körítés profi – ahogy megszoktuk.

92%

A cikket eredeti formjban minden extrjval megtallhatod a GameStar magazin 2004/11-es szmban!


Kapcsolódó linkek:
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)