Két évvel ezelÅ‘tt az Obsidian Entertainment elhozta nekünk a Neverwinter Nights második felvonását, amely az ambivalens érzéseket kiváltó grafikus motor megoldásait leszámÃtva számos területen múlta felül a BioWare alkotta elÅ‘döt. Leginkább a történetmesélés területén érzÅ‘dött szignifikáns fejlÅ‘dés, amit remekül kiegészÃtett a társakra gyakorolható befolyás szisztémája. Az egy évvel késÅ‘bb érkezett Mask of the Betrayer cÃmű kiegészÃtÅ‘ már-már valódi szerepjátszásra "kényszerÃtette" a játékost, s itt-ott akár a Planescape: Tormenthez is lehetett volna mérni.
A Storm of Zehir azonban teljesen más utat kÃván bejárni. Bizonyos értelemben a Baldur's Gate, de még inkább az Icewind Dale egyes elemeit hozza vissza (nagyobb felfedezési szabadság, a játékos által összeállÃtható party, de lesznek olyan kÃsérÅ‘k is, akik a Might and Magic, vagy a The Temple of Elemental Evil zsoldosaira emlékeztetnek. Mindehhez egy akár teljesen kikerülhetÅ‘ gazdasági rész is tartozik, továbbá a szabadabb felfedezést megkönnyÃtendÅ‘, valódi madártávlatból (overland map) megvalósÃtott, a nyomkeresÅ‘ és egyéb képességeket alaposan igénybe vevÅ‘ kalandozást biztosÃtanak a rajongóknak.