Két évvel ezelőtt az Obsidian Entertainment elhozta nekünk a Neverwinter Nights második felvonását, amely az ambivalens érzéseket kiváltó grafikus motor megoldásait leszámítva számos területen múlta felül a BioWare alkotta elődöt. Leginkább a történetmesélés területén érződött szignifikáns fejlődés, amit remekül kiegészített a társakra gyakorolható befolyás szisztémája. Az egy évvel később érkezett Mask of the Betrayer című kiegészítő már-már valódi szerepjátszásra "kényszerítette" a játékost, s itt-ott akár a Planescape: Tormenthez is lehetett volna mérni.
A Storm of Zehir azonban teljesen más utat kíván bejárni. Bizonyos értelemben a Baldur's Gate, de még inkább az Icewind Dale egyes elemeit hozza vissza (nagyobb felfedezési szabadság, a játékos által összeállítható party, de lesznek olyan kísérők is, akik a Might and Magic, vagy a The Temple of Elemental Evil zsoldosaira emlékeztetnek. Mindehhez egy akár teljesen kikerülhető gazdasági rész is tartozik, továbbá a szabadabb felfedezést megkönnyítendő, valódi madártávlatból (overland map) megvalósított, a nyomkereső és egyéb képességeket alaposan igénybe vevő kalandozást biztosítanak a rajongóknak.