Látszólag... Az Aurora motor alapjaira épÃtett Electron két évvel ezelÅ‘tt sem a szépségével, vagy a remek optimalizáltságnak köszönhetÅ‘ alacson gépigénnyel hódÃtott, ám nem is ezen okok miatt szerettük a Neverwinter Nights második felvonását. Az Obsidian az elÅ‘zmények kissé sótlan (a BioWare-hez képest) történetszálát elhagyva új legendát kreáltak a már ismerÅ‘s helyszÃneken. A hangsúlyos történetvezetésre még rátettek egy lapáttal a Mask of the Betrayer cÃmű kiegészÃtÅ‘vel. Mesénk azonban még korántsem ért véget.
A borzasztó háború után újra talpra állni igyekvÅ‘ Kardpart (Sword Coast) régiója kitűnÅ‘ lehetÅ‘séget nyújt az újjáépÃtés során meggazdagodni vágyó (lásd Irak!) kalmároknak, iparosoknak. A játékos pontosan ebbe a helyzetbe csöppen, s csupán rajta múlik, hogy tisztes kalmárfejedelem, vagy útonálló haramia módjára alapozza meg vagyonát és hÃrnevét. Mindez szép és jó lenne, ha a déli Chult dzsungeleibÅ‘l nem indulna hódÃtó útjára a Yuan-ti népe.
Külön érdekessége az expanziónak, hogy a sorozatra jellemzÅ‘ linearitásnak búcsút int, s gyakorlatilag szabadon utazhatjuk majd be a világtérképet (ill. annak idevágó szeletét). Szintén érdemes még megemlÃteni, hogy a Dungeons and Dragons szabályrendszer nemrég megjelent negyedik kiadásának egyes elemei beépÃtésre kerülnek.
A megjelenés őszre várható.