Hirdetés

Neuro előzetes

|

A RevoltGames legújabb játéka leginkább az FPS rajongók érdeklődését keltheti fel. A játék korai stádiuma ellenére már elég sok dolog nyílvánvalóvá vált, így úgy döntöttünk, hogy ezeket a dolgokat most veletek is megosztjuk.

Hirdetés

Napjainkban nem könnyű olyan FPS-t alkotni, amelyre az emberek még akár 1-2 év elteltével is emlékezni fognak. A megoldó képlet persze nem újkeletű: egy csillogó-villogó grafika és egy profin kiépített multiplayer rész összeolvasztása. Az így kapott eredményt valami egyedi dologgal kell még megfűszerezni, és imádkozni azért, hogy a szívtelen tesztészek elégedetten mosolyogjanak, és kritikájukon keresztül a kész játékot az egekbe emeljék. Az álom megvalósításához licenszelhető az idő multával már bizonyított és elismerést nyert grafikus motor. Ez teljesíti a fentebb ábrázolt formula egyik felét, illetve megkíméli a készítőket 6-12 további, kemény fejlesztési munkálatokkal teli hónaptól. Vannak persze olyan fejlesztőcsapatok is, akikben lángol valamiféle bizonyítási vágy, spiritusz, és nélkülözik előbbi ötletemet. Az ilyen emberekből összeállt gárdák jó anyagi körülményekkel és rengeteg szabadidővel rendelkeznek, hiszen van idejük egy teljesen új grafikai engine megírására. A Neuro-t hegesztő Revolt Games is ezek közé tartozik. A srácok úgy döntöttek, hogy nem kívánnak a Quake- és Unreal motoros klón játékok sorába beállni, elképzeléseiknek csak a fantáziájuk – és anyagi keretük – szabhat határt.

S fantáziájuk határt nem szabott, avagy nézzük a játékot
A Neuro egy cyberpunk világban játszódó akciójáték, amelyben egy pszi-harcos (bővebben erről kicsit lejjebb) bőrébe bújva kell levernünk a bolygóján kitört lázadást. Sajnos ez nem valami érdekfeszítő koncepció, mint ahogy ennek a lázadásnak a története sem. A fáma első oldalaiból ugyanis megtudhatjuk, hogy a Föld túlnépesedik, így az embereknek muszáj otthonaikat elhagyva idegen bolygókra költözniük. Nehézségekbe a fejlett űrutazási technológiájuknak köszönhetően nem ütköztek, ám mégis sokan könnyes szemmel hagyták el a lakhelyüket. A nagy fejesek viszont maradtak, s létrehozták a Földi Konföderációt, amely a naprendszerben benépesített bolygók székhelye (olyasfajta Parlament) lett. Tovább lapozva a mesekönyvet értesülhetünk arról, hogy a kolóniák idővel úgy döntöttek, hogy kiszállnak az anyabolygó kötelékeiből, és egyedül a maguk útján szeretnének boldogulni. Persze a kék planétán ezt nem hagyhatták annyiban, s mivel megegyezésre nem jutottak, kitörtek a konfliktusok. A Neuro-ban a Sorgo nevű bolygón kirobbant harcokba kell majd beleavatkoznunk.

Becsületes nevünk Craig Richards, és a Földi Konföderáció zsoldosaként pszi-harcos kiképzésben részesültünk. Képességeinknek köszönhetően bármikor bárkinek a bőrébe belebújhatunk és irányíthatjuk az egyént addig, amíg csak a kedvünk tartja. Szuperképességünk eleinte a közbiztonság védelmére szolgált, ám jelen helyzetünkben ez már nem bizonyul elégnek, így nagy hasznát fogjuk venni a progi által felkínált 15 féle fegyvernek, melyek garantálják azt, hogy legyűrjük a Sorgo-n összefogott zsoldosokat, drogdílereket és egyéb rosszarcokat. A közel kéttucatnyi lehetséges ellenfél között egy idegen faj sem kapott helyet, aminek én csak örülni tudok. És ez még nem minden! A Revolt-os fiúk hosszú ideig csak a program mesterséges intelligenciájával foglalkoztak, így mára dicsekvésük tárgyát leginkább a Neuro ultrafejlett AI-ja képezi. Ellenfeleink mindig arra törekszenek, hogy ők kerüljenek előnyösebb helyzetbe. Hogy ezt elérjék, képesek bekeríteni minket, lesből támadni ránk, tűzpárbaj esetén pedig fedezékbe vonulni stb. Ha ezt még megspékelem a játék főbb helyszíneivel, mint például megalopoliszokkal, űrállomásokkal, katonai bázisokkal, akkor végeredményként egy egész kellemes arcade shooter-t kapunk eredményül. Ha később pedig erre ráunnánk, akkor tapasztalatainkat kamatoztathatjuk egymás ellen is! A Neuro úgy néz ki, hogy egy elég komplex multiplayer rendszerrel fog rendelkezni, melyben a legdivatosabb játékmódok (DM, CTF stb.) kapnak helyet. Ez a pár sor így utólag visszaolvasva tök izgisen hangzik :D.

Grafika merre vagy?
Megjegyezném azonban, hogy elég érdekes irányba folyik a projekt fejlesztésének a menete. A készítők ugyanis eddig annyi mindent megterveztek már, hogy a játék grafikájára még egy percnyi idejük sem volt! Mindenesetre félni nem kell, betudhatjuk eme hiányosságot annak is, hogy a Revolt Games a saját, házi fejlesztésű engine-jét szeretné majd dübörögtetni a programjuk alatt, s ez egy kis időt vesz igénybe. Addig is remélem, hogy az eddig megjelent 3 Concept Art valamelyest kárpótol benneteket. Jut eszembe, a játék megjelenési dátuma is eléggé homályos... Egyelőre úgy fest a dolog, hogy a termékkel legkésőbb csak a jövő évben fogunk tudni nyomulni. Én viszont azt javaslom, hogy várjuk ki azt a pár hónapot, mert van egy érzésem, hogy a grafika szép lesz és az idő eljöttével egy remek sci-fi FPS-t fogunk a kezünkbe kapni.
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)