Vészesen közeleg az Assassin's Creed Mirage premierje, mindössze két hét választ már csak el minket attól, hogy fejest ugorjunk egy szénaboglyába a 2020-as Assassin's Creed Valhallában megismert Basim Ibn Ishaq ifjúkori kalandjaiba, és hogy az ő szemszögéből csodálhassuk meg a 9. századi világ egyik legpompásabb metropoliszát, a tudomány, a művészetek és a kereskedelem központját, Bagdad városát. A hivatalos leleplezés óta eltelt hónapokat a Ubisoft gondosan kihasználta arra, hogy minden szükséges információt átadjon, és persze minden lehetséges módon felkeltse a rajongók érdeklődését a széria gyökereihez visszatérő játék iránt.
Egyvalamivel azonban mostanáig adósunk maradt: nem árulta el, milyen konfigurációra lesz szükségünk ahhoz, hogy az Assassin's Creed Mirage-t élvezhető minőségben tudjuk futtatni PC-n. Mondhatnánk persze, hogy tulajdonképpen egy tízéves konzol (PS4, Xbox One), sőt akár egy iPhone is elég, de csak kompromisszumok árán, és egyik változattól sem kapnánk meg a Steamet sajnos elkerülő PC-s kiadás skálázhatóságát.
Assassin's Creed Mirage gépigény
Assassin's Creed Mirage minimum gépigény (1080p, alacsony beállítások, 30 fps)
- OS: Windows 10/11
- CPU: Intel Core i7-4790K (Intel Core i5-8400 az Intel Archoz ReBAR-ral)/AMD Ryzen 5 1600
- GPU: Intel Arc A380 6 GB/NVIDIA GeForce GTX 1060 6 GB/AMD Radeon RX 570 4 GB (DirectX 12)
- RAM: 8 GB (kétcsatornás mód)
- SSD: 40 GB
Assassin's Creed Mirage ajánlott gépigény (1080p, magas beállítások, 60 fps)
- OS: Windows 10/11
- CPU: Intel Core i7-8700K/AMD Ryzen 5 3600
- GPU: Intel Arc A750 8 GB/NVIDIA GeForce GTX 1660 Ti 6 GB/AMD Radeon RX 5600 XT 6 GB (DirectX 12)
- RAM: 16 GB (kétcsatornás mód)
- SSD: 40 GB
Assassin's Creed Mirage 2K gépigény (1440p, magas beállítások, 60 fps)
- OS: Windows 10/11
- CPU: Intel Core i7-9700K/AMD Ryzen 7 3700X
- GPU: Intel Arc A770 8 GB/ NVIDIA GeForce RTX 2070 8 GB/AMD Radeon RX 5700 XT 8 GB (DirectX 12)
- RAM: 16 GB (kétcsatornás mód)
- SSD: 40 GB
Assassin's Creed Mirage 4K gépigény (2160p, Ultra beállítás, 60 fps)
- OS: Windows 10/11
- CPU: Intel Core i5-11600K/AMD Ryzen 5 5600X
- GPU: NVIDIA GeForce 3080 10 GB/AMD Radeon RX 6900 XT 16 GB (DirectX 12)
- RAM: 16 GB (kétcsatornás mód)
- SSD: 40 GB
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.
Párhuzamosan a hardverkövetelmények ismertetésével, egy trailert is élesített a Ubisoft, mely a PC-s változatra fókuszál. Akinek elég erős a gépe, 4K felbontás mellett akár 60 fps-nél is többet kisajtolhat a játékból, mivel a fejlesztők nem szabtak mesterségesen felső határt a képkockaszámnak. Emellett kihasználhatják a HDR-támogatás előnyeit éppúgy, mint a többmonitoros vagy az átlagosnál nagyobb képátlójú (widescreen) kijelző köré épített rendszerekét. Ezeket látva még senkinek sem szalad fel a szemöldöke a homloka közepéig, azt olvasva viszont lehet, hogy le kell majd ülnie, és el kell számolnia magában 10-ig, hogy mint kiderült, a Ubisoft az Intellel bútorozott össze. Az utóbbi pedig nemcsak azt jelenti, hogy 13. generációs Intel processzorokra és Intel ARC videokártyákra optimalizálták a játékot, hanem azt is, hogy az ismert teljesítményjavító eljárások közül mind az Nvidia-féle DLSS-t, mind az AMD által kínált FSR-t nélkülöznünk kell. Egyedül az Intel megoldása, a XeSS lesz elérhető, legalábbis kezdetben.
Az Assassin's Creed Mirage október 5-én jelenik meg PC-re, PlayStation 4-re, PlayStation 5-re, Xbox One-ra és Xbox Series X|S-re. Az iPhone 15 Pro és Pro Max modelleken futó iOS-es kiadás 2024-ben érkezik.