Erre az évre két nagy durranással készült a Square Enix; a PlayStation 5-ön nemrég debütált, és egészen kiváló kritikákat kapott Final Fantasy XVI-tal (minket is sikerült lenyűgöznie), valamint a PlayStation 5 mellett PC-re is megjelent Forspokennel. Az utóbbi viszont korántsem lelt oly szívélyes fogadtatásra, mint amiben a kiadó előzetesen reménykedett, ez a harmatgyenge sztorin és a szekunder szégyenérzetet kiváltó párbeszédeken túl leginkább a technikai problémák számlájára írhattuk, amely a PC-s változatot érintette érzékenyebben.
Azt a PC-s változatot, amelynek feltörhetetlenségéről egészen mostanáig a Denuvo védelme gondoskodott, tegyük hozzá, hogy eredményesen, hiszen a januári premier óta hiába is kereste bárki a torrentoldalakon.
Most azonban már szabad a vásár (és egyúttal a rablás is), a DRM eltávolítását követően pedig mindenki, kipróbálhatja, hogy tényleg jobban fut-e a PC-s verzió, vagy a Denuvo fejlesztőjének van igaza, és semmi köze a védelemnek a gépünk teljesítményéhez.
A történet azonban csak úgy kerek, ha azt is megemlítjük, hogy a Forspoken megítélésén az időközben kiadott patchek, valamint a májusban érkezett In Tanta We Trust kiegészítő is érdemben javított, de a nyitott világú akció-szerepjátékot fejlesztő Luminous Productions sorsa így is megpecsételődött, megszűnt önálló stúdió lenni, beolvadt, pontosabban visszaolvadt a Square Enix számos divíziójának egyikébe.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!