Ha egy évtized után még mindig olyan mohón veszik a játékodat, mintha nem lenne holnap, akkor valamit nagyon jól csinálsz. A GTA Online sikere nem kérdéses, ahogy az sem, hogy ez mozgatja még most is a játékosokat a kassza felé. Sajnos ez azzal jár, hogy bizonyos dolgok háttérbe szorulnak, a Rockstar esetében egészen világos, hogy az egyjátékos élményt lőtték fejbe az istálló mögött, ahol a fejőstehént pumpálják 0-24-ben.
A GTA 5 egyjátékos kiegészítőjéről, amelyben a rajongók által kedvelt karakter, Trevor Philips kapott volna főszerepet már korábban is szó esett, mind tudtuk, hogy anyagi okok állhatnak a háttérben, pedig a koncepció zseniális volt. Az Agent Trevor DLC-ről maga Steven Ogg is beszélt már, most a SanInPlay YouTube-csatornának nyilatkozva Joseph Rubino, a Rockstar egykori virtuális vezető-operatőre nyilatkozott a projekten végzett munkájáról, és a fájdalmas kaszáról.
"Két részre osztottuk a csapatainkat, így én maradtam a GTA Online-nál, aztán DLC-n dolgoztam, aminek Steven Ogg nagyon fontos része volt, a többiek már korán átmentek a Red Dead Redemption 2-n dolgozni."
- mesélte.
Elmondása szerint a Rockstar "nagyon sok pénzt költött" a projektre, de igyekezett leszögezni, hogy néhány dolog, amin dolgoztak, a GTA Online frissítésein keresztül valósult meg.
"Amikor a GTA Online megjelent, akkora pénzt hozott, és az emberek annyira szerették, hogy nehéz volt azzal érvelni, hogy egy önálló DLC túlszárnyalja azt. Visszatekintve azt mondanám, hogy mind a kettőt meg lehetett volna csinálni, de ez egy üzleti döntés volt a fejünk felett, én eléggé feldúlt voltam miatta."
A Trevor DLC fejlesztési munkálatai tehát már gőzerővel folytak, amikor a menedzsment a GTA Online iránti őrületre fókuszált, és igyekezett maximálisan kiszolgálni azt. Bármennyire is fáj ez nekünk, a bevételek őket igazolták, bár ennyi pénzből talán a "régivonalas" rajongókat is ki lehetett volna szolgálni.
Jön a GTA 6, meglátjuk majd, hogy ott mennyire figyelnek majd azokra, akik nem egymást akarják csak rakétavetőkkel kergetni az utcákon.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.