Érdekes módon a Microsoftnak és a Sonynak is hasonló gondolata támadt az előző konzolgenerációban, mely szerint kellene egy játék, amiben aztán a kreatív felhasználók saját tartalmakat, akár más játékokat is létrehozhatnak. A redmondiak elképzelése a 2014-ben elrajtolt, majd két évvel később lelőtt Project Spark formájában öltött testet. A Team Dakota alkotására annak ellenére sem csúszott rá a közönség, hogy az Xbox One mellett PC-n is el lehetett érni, és egy idő után ingyenessé tették.
A PlayStation 4-re tervezett Dreams fejlesztése később kezdődött ugyan, de a Media Molecule (LittleBigPlanet) tovább is hagyta a sütőben, minek eredményeként egy kiforrottabb, könnyebben kezelhető és több lehetőséget kínáló játékban merülhettünk el 2020 februárjában. Átütő sikerről viszont ez esetben sem beszélhetünk, nem a Dreams kimagasló eladási mutatóitól volt hangos a sajtó.
Mindenesetre így is tovább húzta, mint riválisa, sőt még mindig húzza, ugyanis egyelőre szó sincs arról, hogy a Sony kirántaná a szőnyeget a közösség lába alól, mindössze jelentősen szűkíti a még aktív játékosok lehetőségeit. A tavaly megkezdett folyamat most a következő fázisába lép, ugyanis még a tavasz folyamán leépítik a kurátori csapatot, valamint április közepén megszűnik a Dream Shaping (tartalomgyártás) és a Dream Surfing (mások tartalmainak kipróbálása) élő támogatása.
Ezzel párhuzamosan igyekszik a stúdió minden eszközt és segítséget megadni a közösségnek, ami ahhoz szükséges, hogy a Dreams önfenntartó platformmá váljon, amely még sokáig lehetővé teszi, hogy a játékok, animációk, zenék és más tartalmak alkotói eljuttathassák műveiket a közönséghez. Magyarán a szerverek lekapcsolása nincs napirenden.