A Corleone család generációkon átívelő történetét ismertető mozifilmek megjátékosítási jogainak megvásárlása nem bizonyult az Electronic Arts legnagyobb húzásának. Hogy a témaválasztás volt szerencsétlen, vagy egyszerűen a játékokat nem vette be a vásárlók gyomra, annak megítélését rátok bízzuk.
Tény viszont, hogy a The Godfather gyenge szereplése után nem tartottuk valószínűnek, hogy az EA újfent megpróbálkozik a GTA, vagy még inkább a Mafia babérjaira törni. Ennek ellenére kockáztattak, amikor néhány hónapja piacra dobták a The Godfather II címen futó folytatást. Maradjunk annyiban, hogy a szaksajtó szinte egyöntetűen középszerű, pénzkiadásra méltatlan műnek titulálta, bár azért a szerkesztőségben akadt egy-két rajongója. Frank Gibeau a kiadó képviseletében az E3 alatt hozta nyilvánosságra, hogy az amerikai eladások mindent platformot egybevéve alig 241 000 példányig jutottak.
Ezen okból döntöttek úgy, hogy a trilógia záró darabjára már egyetlen centet sem költenek, sőt hosszabb távon teljesen leállnak a filmlicencekre támaszkodó játékokkal, inkább eredeti alkotásokkal kívánnal előrukkolni.
A filmes jogokat birtokló Paramount szóvivője ugyanakkor annyit reagált Gibeau szavaira, hogy amennyire ő tudja, még nem született hivatalos döntés a folytatást illetően. Ezt követően az EA egyik képviselője is megkereste a The Times magazin munkatársát, hogy tisztázza a helyzetet. Annyi biztos, hogy az elkövetkező három évet lefedő projektek között egy olyan sem akad, amelyik Mario Puzo regényeire, illetve Francis Ford Coppola filmjeire támaszkodna.