Patrick Bach, a Battlefield 3 (remek előzetest találtok róla a júniusi GameStar hasábjain) executive producere februárban még azt mondta, a DICE tervei között szerepel mod-készítő alkalmazások közzététele, most viszont úgy tűnik, ebből nem lesz semmi.
A magyarázat egyszerű: a fejlesztők szerint a Frostbite 2 engine túl összetett ahhoz, hogy csak úgy módosítgatni lehessen.
Patrick Soderlund, az EA egyik munkatársa elmondta: "Jelenleg úgy áll a helyzet, hogy nem fogunk modding alkalmazásokat készíteni. Ha ránéztek a Frostbite engine-re, és arra, hogy mennyire összetett, láthatjátok, hogy nagyon nehéz lenne moddolni az embereknek, mivel ott vannak a szintek felépítése, a pusztíthatóság mértéke és sok egyéb is. Túl trükkös. Szóval úgy gondoltuk, túl nagy kihívás lenne mindenkinek, aki szeretne modot készíteni hozzá."
Nos, a modderek valószínűleg nem így állnak a dologhoz, és szívesen megpróbálkoznának vele, és lássuk be: mi is örülnénk minőségi modoknak. Előbb persze a játékkal kéne játszani, erre pedig október 28-tól lesz lehetőségünk PC-n, PlayStation 3-on és Xbox 360-on.