A jelenlegi konzolgenerációban sajnos kényelmetlen kompromisszumokat voltunk kénytelenek megkötni. Eleinte csak a PlayStation 4 tudott 1080p-t, Xbox One-on szinte minden játék alacsonyabb felbontással futott, majd fordult a helyzet, és míg az Xbox Series X-esek valódi 4K-ban élvezhettek játékokat (nem mindet, de jó néhányat), a PlayStation 4 Pro játékosai felskálázott 4K-t kaptak.
A nyilatkozatok alapján nagy az egyetértés abban, hogy a gyors képfrissítési sebesség fontosabb, mint a magas felbontás, de a fejlesztőkön múlik, hogyan használják az Xbox Series X erőforrásait. Aaron Greenberg, az Xbox marketinges vezetője is kijelentette ezt egy tweetben, néhány nappal azután, hogy arról írt, a 60 fps lesz a standard, de az architektúra 120 fps-t is enged.
Developers always have flexibility in how they use the power, so a standard or common 60fps is not a mandate.
— Aaron Greenberg 🙅🏼♂️❎ (@aarongreenberg) May 12, 2020
Az Xbox fejese, Phil Spencer februárban arról beszélt, hogy gyönyörű látványra számíthatunk 4K-ban, 60 fps mellett, de a 120 fps is elérhető bizonyos esetekben. A 60-at tartották akkor sztenderdnek, erre erősített rá Greenberg is május 7-én.
Ugyanakkor a múlt héten Jason Ronald, a Series X vezető fejlesztője visszafogottabb volt, a Eurogamerrel készített interjújában is arról beszélt, hogy a framerate meghatározása a fejlesztők dolga, és van, hogy a 30 fps a helyes út, de a 60 fps sem a felső határ.
Kíváncsian várjuk, mi lesz végül a valóság, hány játékot játszhatunk majd a konzolokon 60 fps-sel, és mennyinél számíthatunk kevésbé sima futásra, mit jelent majd a kompromisszum a gyakorlatban, játékélmény szempontjából. Jönnek még leleplezések, a PlayStation 5 nyitó kínálatát nem ismerjük, és a Series X-re készülő microsoftos játékokat is csak júliusban leplezik le. Várunk türelemmel.