A 2008-ban alapított lengyel Bloober Team a Layers of Fearrel és az Observerrel ugyan már korábban is bizonyította remek érzékét a horror műfajához, de a januárban kiadott legújabb alkotásuk, a The Medium megjelenésével új távlatok nyíltak a csapat előtt.
A külső nézetes pszicho-horror kaland ugyanis villámgyorsan sikeres lett, mindössze néhány nap alatt visszahozva a fejlesztés és a marketing költségeit, annak ellenére is, hogy kizárólag a Game Pass keretében érhető el, ráadásul csakis next-gen konzolokra és PC-re. A Bloober Team ezzel vonzó befektetési lehetőséggé vált a tőkeerősebb cégek számára, így a csapat több jelölttel is felvásárlási tárgyalásokba kezdett.
Nemrég azonban bejelentették, hogy mégis önálló fejlesztőként folytatják a munkát. A döntésről a lengyel Bankier számolt be, a lap jelentése szerint a Bloober Team a függetlensége feladása helyett a továbbiakban inkább együttműködésekben gondolkodik. A fejlesztő ugyanis arra jutott, hogy egy esetleges felvásárlás, vagy összeolvadás veszélyeztethetné a stúdió stratégiai célkitűzéseinek megvalósítását.
"A társaság úgy döntött, hogy nem folytatja a megbeszéléseket a többségi részesedés megszerzésében érdekelt potenciális pénzügyi és ipari befektetőkkel, mivel fennáll a fontosabb stratégiai célkitűzések meghiúsulásának kockázata…Ebben a szakaszban ez összeegyeztethetetlen lenne a szervezet kultúrájával, és jelentősen korlátozná a vállalat értékének növekedését az elkövetkező években, különös tekintettel a megvalósított és tervezett projektekre."
- áll a Bloober Team sajtóközleményében. A stúdió közleménye arra is kitér, hogy a The Medium sikerével befektethető tőkére tettek szert, amivel képesek lehetnek tovább növelni a cég értékét, s ezzel erősíteni a piaci pozíciójukat. A lehetséges befektetések között a stúdió olyan cégeket említ, melyekkel javíthatnak a termelési és értékesítési képességeiken.
Összegezve tehát a Bloober Team úgy döntött, hogy nem csap le a gyorsan elérhető bőséges anyagi forrásokra, amit egy nagyobb befektető bevonása jelentene, hanem az esetleges fájó kompromisszumoktól menekülve, saját víziójukban bízva igyekeznek erős piaci szereplővé fejleszteni a céget.