A Microsoft vezetője, Satya Nadella a májusi Build konferencián dicsekedett el vele, hogy az Xbox Cloud Gaming felhős játékplatformnak már több mint 10 millió felhasználója van, amivel második a régebb óta működő GeForce Now mögött.
A 26 országban elérhető, leánykori nevén xCloudnak is hívott szolgáltatásról már egy ideje tudni lehet, hogy támogatni fogja a billentyűzetet és az egeret is, melynek kapcsán Jörg Neumann, a Microsoft Flight Simulator fejese a tavasz során júniusi megjelenést jósolt. A hónap nagy része ugyan erre vonatkozó bejelentés nélkül telt el, most viszont ismét életjelet adott magáról a funkció.
Ezúttal Morgan Brown, az Xbox Cloud Gaming mérnöki csapatának tagja árulta el egy fejlesztőknek szóló előadásban, hogy dolgoznak a bill. + egér kombó támogatásán, így a PC-n becsatlakozó felhasználóknak sem kell majd Xbox kontrollert szerezniük a támogatott játékok streameléséhez. Az sajnos nem derült ki, hogy pontosan mikortól, így valószínű, hogy Neumann júniusi megjelenésre vonatkozó jóslata kissé túl optimista volt.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.
Az előadásban az is szóba került, hogy a Direct Capture technológia révén sokat javult a felhőben futtatott címek késleltetése is. A hardveres feladatokat szoftveres úton megoldó eljárás akár 2-12 ms-ig képes leszorítani az élményt rontó késleltetést, igaz, egyelőre legfeljebb 1440p-s felbontáson és HDR nélkül, később azonban itt is kitolódnak majd a határok.
A redmondiak tehát továbbra is véresen komolyan veszik a streaming-bizniszt, az elmúlt évek fejlődése alapján pedig izgatottan várjuk, mit hoz majd a jövő ezen a téren. A cloud gaminggel korábban egy átfogó cikkben is foglalkoztunk, melyet mindenképp ajánlunk a téma iránt érdeklődőknek.