A Microsoft vezetője, Satya Nadella a májusi Build konferencián dicsekedett el vele, hogy az Xbox Cloud Gaming felhős játékplatformnak már több mint 10 millió felhasználója van, amivel második a régebb óta működő GeForce Now mögött.
A 26 országban elérhető, leánykori nevén xCloudnak is hívott szolgáltatásról már egy ideje tudni lehet, hogy támogatni fogja a billentyűzetet és az egeret is, melynek kapcsán Jörg Neumann, a Microsoft Flight Simulator fejese a tavasz során júniusi megjelenést jósolt. A hónap nagy része ugyan erre vonatkozó bejelentés nélkül telt el, most viszont ismét életjelet adott magáról a funkció.
Ezúttal Morgan Brown, az Xbox Cloud Gaming mérnöki csapatának tagja árulta el egy fejlesztőknek szóló előadásban, hogy dolgoznak a bill. + egér kombó támogatásán, így a PC-n becsatlakozó felhasználóknak sem kell majd Xbox kontrollert szerezniük a támogatott játékok streameléséhez. Az sajnos nem derült ki, hogy pontosan mikortól, így valószínű, hogy Neumann júniusi megjelenésre vonatkozó jóslata kissé túl optimista volt.
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.
Az előadásban az is szóba került, hogy a Direct Capture technológia révén sokat javult a felhőben futtatott címek késleltetése is. A hardveres feladatokat szoftveres úton megoldó eljárás akár 2-12 ms-ig képes leszorítani az élményt rontó késleltetést, igaz, egyelőre legfeljebb 1440p-s felbontáson és HDR nélkül, később azonban itt is kitolódnak majd a határok.
A redmondiak tehát továbbra is véresen komolyan veszik a streaming-bizniszt, az elmúlt évek fejlődése alapján pedig izgatottan várjuk, mit hoz majd a jövő ezen a téren. A cloud gaminggel korábban egy átfogó cikkben is foglalkoztunk, melyet mindenképp ajánlunk a téma iránt érdeklődőknek.