Annak idején úgy harangozták be, hogy a digitális terjesztés korának beköszöntével újra kitisztul az ég a garázsfejlesztések felett és megnyÃlik az út a tehetséges, ámde pénzhiánnyal küzdÅ‘ fejlesztÅ‘k elÅ‘tt. Egyik korábbi Ãrásunk pont ilyen sikertörténetekrÅ‘l szól. Azonban tudjuk jól, ahol fény van, ott árnyéknak is kell lennie. Nem is kellett túl sokáig várjunk az elsÅ‘ keserű vallomásokra.
Adott egy kis létszámú független csapat, a Mommy's Best, mely formáció elsÅ‘ként a Weapon of Choice cÃmű XBLA cÃmmel rukkolt elÅ‘ fennállása óta. November 19-tÅ‘l március 26-ig nem sikerült 10.000 letöltött példány fölé tornázni a számokat, ami nem dicséri ugyan a fejlesztÅ‘ket, de nem ez jelenti a problémát. Sokkal inkább a tény, hogy a Microsoft alapból lecsippent 30 százalékot a bevételekbÅ‘l, amit további 10-30 százalékkal fejel meg rendszerint a játék promóciójának költségeire hivatkozva.
Ez azt jelenti, hogy akár 60 százalékát viheti a befolyt összegnek az MS, a fennmaradó 40 százalék pedig elmegy royaltik és licencdÃjak, ad, fejlesztési költségek, munkabér, egyebek kifizetésére, és akkor még nem is beszéltük az újabb fejlesztésrÅ‘l, amit elvileg a bevételbÅ‘l kellene finanszÃrozni.
Egy másik brit fejlesztÅ‘csapat, a Blitz munkatársa, bizonyos Andrew Oliver kifizetÅ‘dÅ‘bbnek tartja a hagyományos, kiadó segÃtségével történÅ‘ értékesÃtést, mert véleménye szerint túl sokat kérnek a PlayStation Network, a Wii Ware és az Xbox Live Arcade fenntartói.
A három nagy közül eddig egyedül a Sony kÃván tenni valamit az ügyben. A megoldás Ãgy hangzik: Álljuk a fejlesztés költségeit, ha cserébe csak a mi platformunkon jelenik meg a játék. Ravasz elgondolás.