Számos olyan szolgáltatás létezik már, amelynek keretén belül egy meghatározott havi díjért cserébe hozzáférést kapunk egy csomó remek videojátékhoz, ami kifejezetten jó ajánlat lehet akkor, ha az adott kínálatban több olyan cím is van, amit korábban már kiszemeltünk, de még esetleg nem vásároltunk meg. Sok játékos nagy valószínűséggel örömmel ki is használja az előfizetéssel járó előnyöket, ám a Hazelight Studios alapítójában komoly kételyek fogalmazódtak meg a rendszerrel kapcsolatban.
Josef Fares olyan remek kalandokkal lepett már meg minket, mint a Brothers: A Tale of Two Sons vagy a némileg újabb A Way Out, és a korábbi tapasztalatok azt mutatják, hogy bizony nem fogja vissza magát, amikor kifejti valamiről a véleményét. Legutóbb például cseppet sem finomkodott, amikor tudatta velünk, hogy neki bizony problémája van az Xbox Series konzolok nevével. A Polygon interjújában pedig az előfizetéses szolgáltatások kapcsán adott hangot meglátásának, ám ezúttal kevesebb szitokszó kíséretében.
Fares ugyanis nem biztos abban, hogy a Netflix-féle rendszer a játékok esetében is működőképes lehet, szerinte kétséges, hogy hosszútávon működhet-e a dolog. Persze azért kibújt a szög a zsákból, mert kiderült, hogy voltaképp az foglalkoztatja, hogy mennyi pénz üti a fejlesztők markát.
"Tegyük fel, hogy van egy Netflix modell, és az alapján fizetnek ki, hogy az emberek mennyi időt töltenek el a játékoddal. Persze ha a játékod rövidebb, narratív természetű, akkor értelemszerűen kevesebb pénzt kapsz érte. Nagyon is nyitott vagyok azzal kapcsolatban, hogy többen játszanak játékokat. Ám ha ez az egész hatással van arra, ahogyan a játékokat készítjük, akkor van egy problémánk."
Fares okfejtése némileg sántít, ugyanis az Xbox Game Pass kínálatába bekerült játékokért cserébe nem egységesen alkalmazott feltételrendszer alapján kapnak ellenjuttatást a fejlesztők, hanem mindenkivel egyedi megállapodást kötnek a marketingtámogatástól akár a projekt teljes finanszírozásáig.