A fejlesztők többsége már belátta, hogy nem a felbontást kell a végtelenségig húzni, helyette mindenki jobban jár, ha a stabil futtatásra, a látványos effektek megjelenítésére használják a konzolok által garantált erőforrásokat. Az Xbox Series S például eleve nem tud majd 4K-t, 1440p lesz a maximum, de más kompromisszumot nem kell kötni, ez pedig elég lehet azoknak, akik egyébként sem terveznek 4K-s megjelenítőt vásárolni.
A generáció elején amúgy is számíthatunk arra, hogy nem sikerül minden gépből a maximumot kihozni, és ez nem is baj - érdemes arra készülni, hogy a korábban sokszor hangoztatott 4K-60fps kombót csak kevés játék fogja tudni a következő egy-két évben.
A Digital Foundrynak volt lehetősége kipróbálni a Demon's Souls remake-et egy PlayStation 5-ön. Megállapították, hogy a játék gyönyörű, nagyon simán, frame dropok nélkül fut, viszont megjegyezték, hogy a felbontás 1440p-nél tetőzik. Úgy vélik, lesz majd egy olyan beállítási lehetőség, amivel a 60 fps-t elengedve 4K-s felbontással játszhatunk, de az is lehet, hogy a megjelenítésig még akár a Sony, akár a Bluepoint állítgat ezt-azt, hogy jobb legyen az élmény.
Nektek mennyire fontos a 4K? Érzitek a különbséget az 1080p-hez vagy 1440p-hez képest?