2011 decemberében rajtolt el a BioWare mindmáig egyetlen MMO-ja, a Star Wars: The Old Republic, amelyre tulajdonképpen a Knights of the Old Repulic folytatásaként tekintett a stúdió. Kiadója, az Electronic Arts klasszikus havidíjas modellben gondolkodott, és kezdetben úgy tűnt, hogy ez beválik, ám néhány hónap után megtorpant a játékostábor addigi gyors ütemű növekedése, a karcsú endgame tartalom miatt egyre többen mondták fel az előfizetésüket.
Hamar világossá lett, hogy minden erénye dacára ebből az MMO-ból sem lesz WoW-gyilkos, de a korábbit felváltó hibrid üzleti modell (ingyenesen játszhatóvá vált, de megmaradt az előfizetés opcionális lehetőségként), illetve a rendszeresen adagolt kiegészítők fenntarthatóvá, mi több, jövedelmezővé tették a Star Wars: The Old Republicot. Az EA még 2019-ben számolt be arról, hogy a 200 milliós büdzséből készült MMO bevételei közelítenek az 1 milliárd dollárhoz.
Éppen ezért jött váratlanul az amerikai IGN tudomására jutott hír, mely szerint az Electronic Arts közel jár ahhoz, hogy megállapodásra jusson a Broadsword Online Gamesszel a Star Wars: The Old Republic további üzemeltetésének és fejlesztésének átadásáról. Ennek értelmében a BioWare mentesülne az MMO-val kapcsolatos terhek alól, hogy a továbbiakban single-player projektekre fókuszáljon, a stafétát pedig az Ultima Online és a Dark Age of Camelot mögött álló stúdió vinné tovább Rob Denton korábbi BioWare alelnök vezénylete alatt, aki egyébként maga is dolgozott az MMO-n.
Az értesülést a kiadói jogokat megtartó EA is megerősítette, az átadás következtében a Star Wars: The Old Republic csapatának 70-80 fős kemény magja kettéválik, a felénél valamivel többen csatlakoznak a Broadswordhoz, a többiek az kiadó más stúdióin belül helyezkednek el, de elbocsátások sincsenek kizárva. A fejlesztőváltás elvileg nem érinti a tervezett tartalmi frissítéseket, a játékosok továbbra is számíthatnak a beharangozott 7.3-as tapaszra, valamint a következő PvP szezonra.
Hírek, érdekességek, tippek, ajánlók, unboxing, hardveres videók, minden, ami 1-2 percbe belefér. Kövess minket TikTokon is!