A Grand Theft Auto V első kiadása PlayStation 3-ra és Xbox 360-ra jelent meg 2013 szeptemberében, hetekkel azelőtt, hogy a PS4 és az Xbox One bemutatkozott volna. Visszafelé kompatibilitásról akkor még szó sem volt, de lehetett sejteni, hogy idővel az újabb gépeken is játszhatjuk a Rockstar játékát.
Több mint egy évvel később, 2014 novemberében jött a frissített változat, és jó oka volt annak, hogy ennyit kellett várni rá: a Rockstar ugyanis nem csak a textúrákat tette szebbé és a felbontást húzta feljebb, hanem lehetővé tette, hogy belső nézetből játsszunk, ami igencsak szignifikáns adaléknak tekinthető. A 2015 tavaszán érkező PC-s változatba bekerült a Rockstar Editor videószerkesztő, illetve egy elég jó géppel 4K-ban és/vagy 60 fps-sel járhattunk San Andreast.
A játék PlayStation 5-ös és Xbox Series X|S-es változatait már a bejelentéskor is 2021 második felére ígérték, és már ebből is sejtettük, hogy jelentős újdonságokra számíthatunk. Azt még nem tudjuk, hogy ezek mik lesznek, de a Take-Two ügyvezetője, Strauss Zelnick a napokban ráerősített, hogy a cég nem éri be "egyszerű portokkal".
A Morgan Stanley konferenciáján arról beszélt, hogy a remasterek mindig is a cég stratégiájának részét képezték, de másképp álltak hozzájuk, mint a konkurensek. Nem csak portolgatnak, igyekeznek kihozni a lehető legtöbbet a rendelkezésre álló technológiából.
Ez azon is meglátszik, ahogy a 3D-s GTA játékok mobilos változatait kezelték, amik, amennyire a hardveres korlátok engedték, szebbek, jobbak lettek az eredeti kiadásokhoz képest (a San Andreast még Xbox 360-ra is kiadták egy kicsit felújítva). Ugyanakkor a Mafia II Definitive Edition (ami nem a Rockstaré, hanem a szintén a Take-Two ernyője alá tartozó 2K Gamesé) hagyott némi kívánnivalót maga után.
Mindenesetre ha lehetőséget kapnánk arra, hogy mai platformokon végigjátsszuk a Liberty City Storiest és a Vice City Storiest, annak már eleve nagyon örülnénk, de persze bármi jöhet akár a Rockstar, akár a 2K Games katalógusából.