Nem sokszor hallottunk a Square Enix berkeiben eredetileg Project Athia néven készülő Forspokenről, viszont a 2022. májusi megjelenési dátumhoz közeledve ez minden bizonnyal változni fog. Az akció-kaland kapott némi reflektorfényt egy új előzetessel a The Game Awards alatt is, de nem ez az egyetlen újdonság, ami napvilágot látott a játékkal kapcsolatban.
A játékról Takefumi Terada, a projekt egyik rendezője mesélt egy interjúban, ahol felelevenítette, hogy kimondott céljuk volt a játék fejlesztése során a PlayStation 5 képességeinek kiemelése. Ennek részeként a rendkívül részletes látványvilágot lehetővé tévő processzorok mellett pedig a DualSense kontrollert is szeretnék megdolgoztatni.
"Azt gondolom, az egyik legfeltűnőbb központi felhasználási módja a PS5 hardverének, amit alkalmaztunk, a haptikus ravaszoké, és az, ahogy hozzákötöttük ahhoz, amit mi a játék központi rendszerének tekintünk, azaz a mágiarendszerhez. Így például a dizájnerek fogták magukat és minden egyes varázslathoz, amit a játékban használni tudsz, kidolgozták, milyen szintű haptikus visszajelzést kapsz a ravaszoktól, és igyekeztek differenciálni, hogy mindegyik más érzést nyújtson"
- nyilatkozta a Forspoken társdirektora.
Amellett, hogy a Luminous Productions játéka rendkívül sokféle harci lehetőséget ad majd a kezünkbe a főszereplő, Frey varázslatainak segítségével, ezek látszólag segítséget nyújtanak majd a játékmenet másik központi eleme, a gyors és folyékony mozgás tekintetében is.
De a Forspokennel látszólag azok sem járnak majd rosszul, akiknek az elsődleges szempont a játékoknál egy érdekes történet, a New Yorkból egy fantasy világba kerülő Frey Holland sztorija ugyanis egy érdekes rejtéllyel szolgálhat az eddig látottak alapján.