Egyre nagyobb hangsúlyt fektet a Ubisoft a nyitott világú kalandok mellett (vagy helyett?) a többjátékos lövöldékre. Ezt a vonalat képviseli a fejlesztés alatt álló új The Division, a nem olyan rég leleplezett XDefiant, és a frissen bemutatkozott Ghost Recon: Frontline is.
Utóbbi azért különösen fájó, mert a bejelentést megelőző órákban még azt állították a játék címét legalább helyesen megtippelő szivárogtatók, hogy ezzel a résszel visszatér a Ubisoft Paris a gyökerekhez, így lineáris struktúrájú alkotást kapunk. Nagyobbat nem is tévedhettek volna.
Nem azért fogják majd az orrukat lógatni, akik a klasszikus Ghost Recon élményben reménykedtek, mert valójában a Ubisoft Bucharest gyúrja már három esztendeje a projektet, hanem azért, mert távolabb nem is állhatna az eredeti koncepciótól. A cross-platform Frontline ugyanis csapatalapú free-to-play FPS, kasztrendszerrel, a taktikánk megvalósításához nélkülözhetetlen kütyükkel, széles körű testreszabási lehetőséggel és akár száznál is több játékost megmozgató összecsapásokkal.
A bevetés helyszíne egy jókora sziget (a dinamikus időjárást és változatos környezetet ígérő Drakemoor), amit úgy terveztek meg, hogy ezerféleképpen csapdát állíthassunk az ellenséges osztagoknak, akik hozzánk hasonlóan a saját feladatuk teljesítésével vannak elfoglalva. Előreláthatóan kevesen érik csak meg a kimenekítést, mert amint jelzünk dolgunk végeztével a helikopternek, a környékről mindenki odacsődül majd, hogy elrontsa a napunkat.
A Tom Clancy's Ghost Recon: Frontline megjelenési dátuma még nem ismert, de a támogatott platformok között megtaláljuk a PC-t, a PS4-et, a PS5-öt, az Xbox One és a Series konzolokat, sőt még a Stadiát és a Lunát is. Miután live-service típusú alkotásról van szó, egymást követő szezonok formájában érkeznek majd az új tartalmak a rajtot követően. A zárt PC-s tesztre itt tudtok jelentkezni.