A generatív AI jelenleg egy meglehetősen forró téma a közéletben. Mostanra egész vállalható képeket tud legyártani egy-egy algoritmus, ami elborzasztotta a művészeket, de a szinkronszínészek és írók is féltik az állásukat. Szerencsére ott nem tartunk, hogy a gépek képesek lennének emberi kreativitást vinni a műveikbe, de a félelme sokaknak nem alaptalan. Amikor a cégek folyamatosan dobálják ki az alkalmazottakat, akkor is mindenki az AI-ra mutogat.
Az idei év elején a Blizzard is bevezetett egy új rendszert, ami lehetővé teszi számukra a belsős anyagaik újrahasznosítását AI segítségével. Ezért is akarta az IGN.com újságírója kifaggatni John Hightot, a WarCraft franchise vezetőjét AI témában. Height egy kifejezetten érdekes célpont, mivel édesanyja egy légforgalmi műszerész volt, míg apja művészként dolgozott.
Így fogalmazott:
"Megtanultam értékelni a kreatív folyamatokat, és azt, amin a művészek keresztül mennek a képzeletükben. Szerintem a mai alkotók rettegnek attól, hogy az AI használatával elveszítik majd a munkájukat, és persze senki sem akarja, hogy a művészeti anyagaikat engedély és elismerés nélkül felhasználják."
Hozzátette, hogy a Blizzard még mindig keresi az AI helyét a munkafolyamataikban, és kijelentette:
"Nem, nem használunk generatív AI-t a World of Warcraftban."
Ami az AI eszközöket illeti, alapvetően két megoldást tudunk megkülönböztetni: generatív programokat és gépi tanulással dolgozó szoftvereket. Utóbbit régóta használja a szórakoztatóipar: így készültek például a Pókverzum vonalrajzai is ahhoz a több ezer képkockához, melyekből összeállt a film. A WoW csapata is használ hasonló megoldásokat.
"Korábban például a művészeinknek meg kellett fogniuk az emberi fajra tervezett páncélokat, és visszamenőleg rászabni azokat minden egyes faji modellre. Ez nem egy kifejezetten szórakoztató folyamat a számukra."
A közelmúltban elkezdtek olyan eszközöket használni, melyek "maguktól" rászabják a páncélokat a különböző fajok formáira, és ezzel rengeteg repetitív munkától szabadították meg a művészeket.
"A srácok imádják 'végre nem kell foglalkoznunk a sallang melóval'."
Ez alapvetően nem a legrosszabb hozzáállás. Az AI meg nagy segítség tud lenni játékfejlesztésnél, amíg a cégek nem esnek át a ló túloldalára. Reméljük, hogy ennek veszélyeit a Blizzard is szem előtt tartja.