Nem akarjuk elkiabálni, de alighanem megvan az Elden Ring legpotensebb kihívója a 2022-es év játéka címért folytatott küzdelemben, ugyanis a God of War Ragnarökkel töltött első órák után képtelenek vagyunk betelni a játékkal. Élményeinkről, tapasztalatainkról itt olvashattok spoilermentes beszámolót. Ahogy máskor úgy most sem okozott csalódást a Santa Monica Studio, mely dicséretes módon nem egy, nem kettő, hanem négy különböző grafikai módot kínál a játékosoknak.
Ennek ugyebár amiatt van most a szokottnál is nagyobb jelentősége, mert két frissen megjelent sikervárományosban is elérhetetlen az ebben a konzolgenerációban már sztenderdnek gondolt 60 fps. Az A Plague Tale: Requiem mentségére szól, hogy a játék bitang jól néz ki, és nem utolsósorban remekül is sikerült, míg a Gotham Knightsról sajnos már nem mondható el ugyanez.
Mindenesetre a God of War Ragnarök kapcsán biztos, hogy nem kell esetleges jövőbeli patchekben reménykedniük azoknak, akik szerint 60 fps alatt gyötrelem a játék. A Favor Performance beállítás ugyanis másodpercenként 60 képkockát ígér, amire a Favor Resolution mód 4K felbontással válaszol, ám cserébe meg kell elégednünk 30 fps-sel. Mindenki eldöntheti, hogy a képfrissítési rátából, vagy a látvány részletességéből érdemesebb-e engedni.
Amennyiben pedig megfelelő, HDMI 2.1-es tévével vagy monitorra rendelkezünk, akkor az iménti módokat aktivált HFR-rel, azaz High Frame Rate-tel kombinálhatjuk. Ebben az esetben a Favor Resolution opció már a 40 fps-t veszi célba 4K felbontás mellett, míg a Favor Performance 120 Hz-en szinkronizál a kijelzővel, a képfrissítést 60 fps felett tartja.