Több mint három hét választ el minket a The Last of Us Part II megjelenésétől, de nyugtasson mindenkit a tudat, hogy az újságírók világszerte megkapták, így mi is elmerülhettünk benne, és ezt még egy párszor el fogjuk mondani a napokban - nem dicsekvésképp, csak hogy tudjátok, hamarosan elsőkézből számolunk be nektek az élményről (meg kicsit azért dicsekvésképp is). Hétfőn elmondjuk - spoilermentesen, persze -, milyen volt a játék egy bizonyos szakaszát végigjátszani, előbb azonban Neil Druckmann kért szót a legújabb State of Playban, és röviden bemutatta, milyen újdonságokra számíthatunk új játékától. Szerencsére a The Last of Us világa már azután bénult meg, hogy kijött a PlayStation Vita, így a Sony méltatlanul elhanyagolt konzolja is kapott némi szerepet, de nem csak emiatt volt izgalmas a friss gameplay bemutató. A linken visszanézhetitek, ha pedig a lényegre vagytok kíváncsiak, olvassatok tovább.
Hatalmas, nyílt terek, rengeteg lehetőséggel
Aki játszott az Uncharted 4-gyel, tudja, hogy a Naughty Dognak nem jelent akadályt óriási, élethű területek megalkotása, és az ott megszerzett tapasztalatokat a The Last of Us Part II esetében is alkalmazzák. A játék helyszíne elsősorban Seattle városa, ahol javarészt kötötten mozoghatunk, de néhány ponton olyannyira kinyílik a világ, hogy lóval vagy csónakkal kell közlekednünk, különben rettenetesen elfáradnánk a szaladgálásban. Ha letérünk a kijelölt útról, mellékszálakat találhatunk, megismerhetünk olyan történeteket, amikről kizárólag a fő cselekményszálat követve nem tudhatnánk, és persze kutathatunk gyűjtögetnivalók után.
Seattle bandái
A Jacksonban berendezkedett kolónia, melynek Ellie is tagja, csak egy a játék csoportosulásai közül. Seattle-ben két banda háborúzik egymással területért és a túléléshez szükséges cuccokért: az egyik a WLF, avagy a Washington Liberation Front, egy képzett harcosokból álló alakulat, mely alapvetően a város katonai megszállása ellen küzdött, majd miután sikerrel átvette a hatalmat, célul tűzte ki, hogy minden betolakodóval végezzen; a másik pedig a Szerafiták, avagy Sebhelyesek szektája: egy vallási csoportosulás, melynek tagjai a lopakodás mesterei, és nem riadnak vissza, ha azt a feladatot kapják, hogy törjék össze valaki karját egy kalapáccsal. A WLF-esek kutyákat is használnak, akik képesek kiszagolni Ellie-t, és követni a nyomát. A két ellenséges frakció mellett a fertőzöttek is vígan éldegélnek, sőt, új fajtáik jelentek meg: a vánszorgók lassúak, de kemény feladat legyőzni őket, és mérgező ködöt okádnak, ha a közelükbe érünk, a lopakodók pedig bujkálnak, és csak akkor támadnak, ha úgy érzik, nem figyelünk rájuk. A futkosók gyorsabbak lettek, a kattogók halálosabbak, úgyhogy őket sem fogjuk különösebben szeretni. Szerencsére az említett alakulatok egymással sincsenek jóban, így néha, ha olyan felállás alakul ki, egymás ellen uszíthatjuk majd őket.
Új lehetőségek a harcban
Számos új fegyver áll majd rendelkezésünkre a játékban, de nem csak ezeket bevetve juthatunk túl a ránk váró kihívásokon. Elbújhatunk a fűben, kereshetünk alternatív útvonalakat, amikkel akár teljesen megúszhatjuk az összecsapásokat, vagy elrohanhatunk, ha azt látjuk legjobb megoldásnak. Amennyiben eltűnünk ellenfeleink szeme elől, visszatérhetünk a lopakodáshoz; ha elvesztették a nyomunkat, nem fogják automatikusan tudni, hol keressenek minket. A közelharcban kitérhetünk a támadások elől, majd jól irányzott szúrásokkal végezhetünk támadóinkkal, vagy rövid ideig emberi pajzsként használhatjuk őket.
Van még hova fejlődni
Ellie az első játék eseményei óta eltelt évek során sokat edződött, de még ő sem tud mindent. Képességeit folyamatosan fejleszthetjük a pályákon elszórtan található gyógyszerek elfogyasztásával, és magazinok, könyvek felkutatásával nyithatunk meg újabb fejlesztési fákat. Azt már korábban elmondták, hogy nem fogunk tudni egy végigjátszás alatt minden képességet feloldani, így érdemes ezeket saját játékstílusunknak megfelelően válogatni. A munkapadoknál fegyvereinket tehetjük jobbá egyszerű fejlesztésekkel: távcsövet szerelhetünk fel, bővíthetjük a tárat, növelhetjük a stabilitást. Emellett bármikor craftolhatunk hangtompítókat, bombákat, nyilakat, valamint egyéb, hasznos eszközöket, ha van nálunk elég nyersanyag.
Druckmann szerint ez a csapat eddigi legnagyobb, legtartalmasabb játéka, és egyelőre még csak nagyon kis részét ismerjük annak, amit nyújtani fog. Abszolút elhisszük neki, és aki esetleg pusztán a szivárgások alapján úgy gondolja, ez nem lesz egy mestermű, az valószínűleg nem ismeri eléggé a Naughty Dog eddigi munkásságát. Bízunk abban, hogy a csapat tudja, mit csinál, mert amit eddig láttunk, az meggyőző, és remélhetőleg mindenki inkább a látottak alapján dönt, nem névtelen fórumozók által leírtak határozzák meg a hozzáállását.
Hands-on előzetesünket hétfőn, tesztünket június 12-én olvashatjátok majd. Addig marad a várakozás, meg a reménykedés, hogy hátha csepegtet még valamit a PlayStation a következő néhány napban.