Andy Tudor a, Need for Speed: Shift 2 Unleashed vezető tervezője bizonyára a Gran Turismo 2 gigászi autófelhozatalára utalt akkor, mikor kijelentette, hogy egy autós játékban fontosabb a versenyélmény, mint a vezethető járművek száma.
„Nem fogunk ezer fölösleges autót a játékba tenni. Mindkét ilyen játék (Gran Turimso 5 és Forza 3) számomra olyanok, mint az enciklopédiák. Van ezer autód, vagy akár ezer versenypályád, és alapjában véve másról sem szól a játék, mint pénzt keresni, hogy új autót vegyél, amivel megint pénzt kereshetsz egy újabb járgányra. Mintha folyamatosan grindelnél. Majdnem olyan, mintha bélyeget gyűjtenél. " -mondta. „Ez nem szórakoztató. Ami szórakoztató, az a volán mögött van, amikor a maximumon vagy; elmész a határokig, mindezt olyan fontosabb autókkal, melyeket jó vezetni, melyeket kedvedre átalakíthatsz a gyári verzióktól egészen addig, mint amiket a Shift 1-ben láttál." És szerintünk mi a fontos? Vagy az autók száma és a versenyélmény valóban egymást kizáró tényező lenne?