Pletykák szerint az állt a Cyberpunk 2077 többszöri elhalasztása hátterében, hogy a CD Projekt RED srácai igyekeztek optimalizálni a játékot PlayStation 4-re és Xbox One-ra is, de ez komoly nehézséget okozott számukra, pláne miután sokan otthonról voltak kénytelenek dolgozni. A PC-s és Google Stadiás változat sem problémamentes, de jelenleg a konzolos verziókkal van a legtöbb probléma.
A PlayStation 4-es változatnál például a framerate sokszor esik 30 alá, és a textúrák is produkálnak furcsaságokat, ha túl sok minden történik épp. Emellett minden homályos, a karakterek sokszor vagy T-pózban állnak, vagy tárgyakba vannak akadva.
A Digital Foundry még nyüstöli a játékot, de a srácok rövid, előzetes beszámolója alapján a felbontás 720p és 900p között mozog, a városi vezetés közben 20 fps az átlag, és a beltéri harcok során is leeshet az érték 30-ról 25-re. Akadozás ugyancsak gyakori.
PlayStation 5-ön jobb a helyzet, gyorsabb a betöltés és a framerate is eléri a 60-at, de ugyanúgy előfordulnak különböző problémák. Xbox Series X-en lehet váltani a felbontást és a framerate-et előtérbe helyező módok között, de Xbox Series S-en és PS5-on nem. A PC-s verzióval nincs ennyi gond.
A CDPR egyelőre nem reagált, de már korábban is jelezték, hogy a megjelenést követő napokban, hetekben dőlnek majd a patchek. Addig marad ez:
This is Cyberpunk 2077 - PS4 version 1.00. Resolution is literally below 720p and the game takes 20 seconds to load in textures. Inexcusable. Unfathomable. Unplayable. pic.twitter.com/gdApyfmgAi
— GIRL RIFLE (@girlrifle) December 10, 2020
Damn, Cyberpunk 2077 on base PS4 and Xbox One looks great pic.twitter.com/TCaUkDJGDc
— Mike Drucker (@MikeDrucker) December 10, 2020