Talán nálunk, játékosoknál csak egy, jól behatárolható embercsoport várja jobban a Guild Wars 2-t: az NCSoft befektetői.
A növekvő munkaügyi kiadások, felvásárlás és marketing-költségek miatt az NCSoft második negyedéve veszteségesre sikerült.
A 2012 június 30-án végetért periódus bevétele 146,8 milliárd koreai won volt (130 millió US dollár), ami 12 százalékkal kevesebb, mint egy éve, ugyanebben az időszakban volt. Ebből az összegből 123,3 milliárd won származott online játékokból.
A növekvő költségek azonban csúnyán lehúzták a céget: tavaly ilyenkor 41,3 milliárd won (36 millió US dollár) volt a nyereség, ez most 7,3 milliárd won (6 millió US dollár) veszteséggé változott.
A munkaügyi költségek 35 százalékkal nőttek tavaly óta, a marketing költségek növekedése 72 százalékos volt, ami a Blade & Soul koreai megjelenésének volt köszönhető. Az Ntreev felvásárlása is nagy terheket rótt a cégre.
Az eladásokban a LineAge volt a vezető bevételi forrás, 45%-át adta a teljes játék-eladásnak. A LineAge II további 13 százalékot adott ehhez. Az eladások nagyot zuhantak az Aion esetében, amely tavaly ilyenkor 54,2 millió wont teljesített, most pedig csak 36,3 millió wont az alacsonyabb játékon belüli bevételek miatt.
Az NCSoft eredményeit nagyon javíthatja a nemsokára megjelenő Guild Wars 2, hiszen a játék első része csak 1,27 millárd won bevételt hozott összesen - a folytatástól ennél sokkal több várható a harmadik negyedév eredményében.